آفتاب

قرضاوی حکم اعدام رهبران اخوان‌المسلمین را محکوم کرد

قرضاوی حکم اعدام رهبران اخوان‌المسلمین را محکوم کرد

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن احکام اعدام صادر شده برای علمای اخوانی مصر، این احکام را تمسخرآمیز دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه رای الیوم، یوسف القرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین اعلام کرد: اتحادیه جهانی علمای مسلمین از صدور شبهه‌انگیز احکام اعدام از سوی دستگاه قضایی مصر در حق علمایی چون عبدالرحمن البر، محمد عبدالمقصود و جمال عبدالهادی، که خواهان آزادی و احترام به اراده ملت هستند، به شدت نگران است.

وی افزود: اتحادیه علمای مسلمین با محکومیت کامل احکام اعدام علیه علمای امت از جمله اعضای این اتحادیه، بر تمسخرآمیز بودن این احکام که با طرح اتهامات مضحک صادر شده است، تأکید دارد.

بر اساس بیانیه القرضاوی، این اتحادیه همچنین درباره ادامه سیاست بازداشت، طرح اتهام و صدور احکام قضایی به ویژه علیه علمای سرشناس در مصر و حتی در سطح جهان، از سوی آنچه آن را دولت کودتا در مصر نامیده، هشدار داده است.

اتحادیه علمای مسلمین در پایان از جهان آزاد خواسته است که درکنار ملت مصر که خواهان آزادی و احیای اراده سلب شده خود به دست رهبر و هواداران کودتای نظامی کنونی، است، بایستد و از آن‌ها بخواهد چنین احکام ظالمانه‌ای صادر نکنند.

منابع قضایی مصر پیش‌تر اعلام کردند که 10 هوادار اخوان‌المسلمین به اعدام محکوم شدند اما حکم چند تن از اعضای ارشد و رهبران این حزب به تعویق افتاد.

افراد محکوم به اعدام متهم به تحریک خشونت و ‌مسدود کردن جاده اصلی شمال قاهره در جریان تظاهرات پس از سرنوگنی مرسی هستند.

این احکام به صورت غیابی برای 10 تن از اعضای فراری اخوان المسلمین صادر شد که شامل محمد بدیع، رهبر اخوان‌المسلمین نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N327379

وبگردی