آفتاب

حکم یک سال زندان برای 112 حامی مرسی

حکم یک سال زندان برای 112 حامی مرسی

دادگاهی در مصر 112 تن از حامیان محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده این کشور را به یک سال زندان با اعمال شاقه محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع آگاه قضایی مصری خبر دادند که دادگاه جزایی در قاهره، 112 تن از هواداران محمد مرسی را در پرونده هرج و مرج و خشونت در درگیری‌های 25 ژانویه مجرم شناخت و آن‌ها را به تحمل یک سال زندان با اعمال شاقه و پرداخت جریمه محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حکم صادر شده از نوع درجه یک و قابل اعتراض خواهد بود. این حکم برای 62 متهمی که در بازداشت به سر می‌برند و همچنین 50 متهمی که پیش از این به قید وثیقه آزاد شده بودند، اجرا خواهد شد.

دادستانی مصر، این افراد را به تجمع غیرقانونی و نقض قانون تظاهرات و آشوبگری و تحریک به خشونت و بستن راه ها و تعرض به اموال عمومی و خصوصی و تعرض به نیروهای پلیس متهم کرده بود.

در همین حال، دادگاه جیزه، رسیدگی به پرونده محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و 14 تن از رهبران ارشد این گروه را به 15 سپتامبر آینده موکول کرد.

علت تعویق رسیدگی به این پرونده، درگیر بودن برخی از متهمان نظیر محمد البلتاجی و صفوت حجازی در پرونده‌ای دیگر اعلام شد.

دادستانی مصر، اعضای این پرونده را به "تجمع، اقدام های تروریستی، آغاز کشتار، حریف طلبی، تشکیل باند مسلح برای حمله به شهروندان، مقاومت در برابر حکومت، در اختیار داشتن سلاح گرم و مهمات فاقد مجوز و همچنین عضویت در یک گروه تروریستی" متهم کرده است.

انتهای پیام

کد N327372

وبگردی