آفتاب

پیشگیری از آنسفالوپاتی کبدی با کمک پروبیوتیک‌ها

پیشگیری از آنسفالوپاتی کبدی با کمک پروبیوتیک‌ها

پزشکان در یک مطالعه جدید به بررسی نقش پروبیوتیک‌ها در پیشگیری از «آنسفالوپاتی کبدی» در مبتلایان به سیروز کبدی پرداختند.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آنسفالوپاتی کبدی از دست رفتن بخشی از عملکرد مغز است و زمانی اتفاق می‌افتد که مواد سمی داخل کبد جمع می‌شوند و نمی‌توانند دفع شوند. در موارد وخیم این عارضه به بیهوشی، بی‌حسی و حتی کما منجر می‌شود. هرچند این عارضه قابل بازگشت است و می‌توان با پاکسازی کبد از مواد سمی آن را برطرف ساخت.

پزشکان معتقدند پروبیوتیک‌ها نه تنها می‌توانند در درمان سوءهاضمه موثر باشند بلکه از آنسفالوپاتی کبدی در مبتلایان به سیروز کبدی نیز جلوگیری می‌کنند.

دکتر «دیوید ویکتور» از متخصصان هپاتولوژی گفت: نتایج بررسی جدید نشان می‌دهد پروبیوتیک‌ها با متعادل ساختن ارگانیسم‌های زنده در روده از آنسفالوپاتی کبدی در مبتلایان به سیروز کبدی پیشگیری می‌کند.

در این بررسی به منظور آزمایش تاثیر پروبیوتیک‌ها در درمان این عارضه به گروهی از بیماران ترکیبات پروبیوتیک و به گروه دیگر دارونما داده شد.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی، متخصصان در مشاهدات خود متوجه شدند افرادی که از پروبیوتیک‌ها مصرف می‌کنند کمتر در معرض آنسفالوپاتی کبدی هستند و در عین حال مصرف پروبیوتیک‌ها برای این افراد عوارض جانبی نیز به همراه ندارد.

انتهای پیام

کد N327332

وبگردی