آفتاب

پاسخ ایسنا به یک ادعای کذب

پاسخ ایسنا به یک ادعای کذب

مدیرعامل وقت خبرگزاری فارس با اشاره به حادثه بمب‌گذاری در کربلا در سال 82 و حضور رسانه‌های ایران در پوشش این واقعه تاسف‌بار، حضور تیم رسانه‌ای ایسنا در این وقایع را کتمان کرده و مدعی شده که تنها خبرنگاران خبرگزاری فارس در آن زمان برای پوشش اخبار این حادثه حضور داشته و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به گفته وی "خبردزدی" کرده و اخباری که ایسنا از این وقایع منتشر می‌کرده اخبار خودشان نبوده است.


     
انفجار در کربلای معلی در اسفند سال 1382 - عکس از مهدی قاسمی، عکاس ایسنا


 


 


عباسی ادامه داد: در بیمارستان امام حسین به طور اتفاقی با حضور آقای بحرالعلوم، از اعضای شورای حکومت انتقالی عراق مواجه شدیم و بنده توانستم به زبان عربی با ایشان درباره انفجار در کربلا مصاحبه کنم و اتفاقا عکاس ایسنا آقای قاسمی توانست در موقعیت خاص ایشان را همراهی کند به طوری که عکاسان دیگر از این موقعیت جا ماندند و حتی عکس بنده در کنار آقای بحرالعلوم نیز موجود است.



 


 


وی به خاطره‌ای اشاره کرد و گفت: قاسمی عکاس ایسنا نیز در بیمارستان امام حسین عراق دستگیر شد و بعد با وساطت تعدادی از مسوولان و اثبات عکاس بودن وی آزاد شد.



 


 


او با اشاره به اینکه ایسنا همواره به رویکردهای آقای فضائلی در آن سالها و در حال حاضر انتقادهایی داشته است گفت: اما همواره دغدغه‌مان سکوت،‌احترام و رعایت اخلاق بوده است.



 


 


مسوول حوزه ریاست و روابط عمومی وقت خبرگزاری ایسنا با ابراز تاسف از تحریف تاریخ رسانه‌ای مانند ایسنا که از جمله رسانه‌هایی بوده است که در راه‌اندازی خبرگزاری فارس و انتقال تجربیات خود به آن کوتاهی نکرده است، گفت: انسان مسلمان زشت است چنین دروغ‌هایی را در عرصه رسانه و یا به مسلمانان و مومنان دیگر منتسب کند.



 


 


عباسی ادامه داد: ضمن آنکه به خبرنگاران و همکاران‌مان در خبرگزاری فارس خسته نباشید می‌گویم امیدواریم همواره رعایت اخلاق حرفه‌ای و رسانه‌ای سرلوحه کارشان باشد.



 


 


وی خاطرنشان کرد: برتری ایسنا در آن زمان طبق مستندات، شواهد و قرائن بر کسی پوشیده نیست و عجیب است که آقای فضائلی چنیین مسائل روشنی را نادیده می‌گیرد. ایسنا در آن زمان اولین خبرگزاری مطرح و سپس مهر و بعد از آن فارس بود. ولی جناب ایشان طوری سخن گفته است که گویا دیگر رسانه‌ها یا وجود خارجی نداشته‌اند یا غیرحرفه‌ای فعالیت می‌کرده‌اند و صرفا فارس خبرگزاری برتر بوده است. حاشا و کلا. واشغلهم عن اذانا و اظهر کلمه الحق الباطل وجعلها العلیا و ادحض کلمة الباطل و اجعلها السفلی.



 


 


عباسی ادامه داد: در مورد ادعای مکالمه صورت گرفته میان آقای فضائلی و فاتح نیز ‌آن گونه که اینجانب اطلاع دارم جناب آقای دکتر فاتح ادعای جناب ایشان را مردود اعلام کردند از این رو به دور از اخلاق و ادب اسلامی که هیچ به دور از اخلاق حرفه‌ای است که در مورد فردی این گونه غیبت شود، در حالی که طرف مقابل امکان دفاع از خود را ندارد. آنچه ایسنا را ایسنا کرد تلاش خبرنگاران خدوم و زحمت‌کش این رسانه با اخلاق از گذشته تا حال بوده است که بدون وابستگی به جریانات سیاسی و باندهای خاص بین افکار عمومی عزیز و محبوب گشته است و این مهم را نمی‌توان با هیچ چیز جابه‌جا کرد.



 


 


انتهای پیام



           
کد N327321

وبگردی