آفتاب

تقدیر از مادران چشم به راه/ نادران: مقاومت درغزه و سوریه و لبنان به برکت خون شهدای انقلاب ما است

تقدیر از مادران چشم به راه/ نادران: مقاومت درغزه و سوریه و لبنان به برکت خون شهدای انقلاب ما است

مراسم گرامیداشت مادران شهدای گمنام تحت عنوان مادران چشم به راه در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت مادران شهدای گمنام امروز عصر در فرهنگسرای انقلاب با حضور خانواده شهدا، حجت‎الاسلام نقویان و الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

پیام رهبری به مادران چشم به راه:

این مراسم با قرائت پیام رهبری به برنامه مراسم مادران چشم به راه آغاز شد رهبر معظم انقلاب در این پیام، خطاب به مادران شهدای گمنام فرمودند: "سلام و درود خدای توانا و مهربان بر دل های صبور و پر ظرفیت مادرانی که پس از هجرت جگر گوشگان دلبندشان به نشانه‌ئی از پیکر پاک آنان دل بستند و به آن نیز دست نیافتند؛ و با این همه ، با شکیبائی و صبوری خود نقشی بی نظیر و استثنایی از خود بر جای نهادند . پاداش این صبر بزرگ ، روشنی چشم آنان به مژده‌ی رحمت الهی خواهد بود انشاء الله . "

شعرخوانی حمیدرضا برقعی

سپس حمیدرضا برقعی شاعر اهل بیت عصمت و طهارت در وصف علی اکبر اشعاری را خواند.

نقویان: بعضی ها خوب رأی میاورند اما نمی‎توانند آن را حفظ کنند

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم حجت الاسلام نقویان به پشت تریبون رفت و با تأکید بر اینکه دفاع مقدس میدان سابقه جانفشانی بود، گفت: روزگاری کشور ما هیچ مشکل خاصی نداشت اما دو سه نعمت بزرگ از این ملت دریغ داشته شده بود، و آن دو نعمت، نعمت آزادی و استقلال بود، اما "بار غمی که خاطر ما خسته کرده بود، عیسی دمی، خدا بفرستاد و برگرفت"

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امنیت موجود در کشور حاصل رشادتهای رزمندگان و خون شهیدان است ادامه داد: امروز جنگ، جنگ اسلحه و گلوله نیست بلکه جنگ علم و دانش و انرژی هسته‎ای است.

وی با اشاره به شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بیست سال است که فریاد می‎زنند؛ مواظب تهاجم فرهنگی باشید! اما یک عده در خوابند، یکی به دنبال سه هزار میلیارد است، دیگری عمامه اش را گرفته تا باد نبرد و یکی دیگر نیز پشت میز ریاستش چسبیده است.

حجت‎الاسلام نقویان رهبری را ستون و خیمه گاه نظام دانست و گفت: اگر این ستون نباشد سقف نظام و انقلاب می‎ریزد و ما همه باید پشت رهبری باشیم.

 وی با اشاره به زاویه دار بودن برخی از افراد نسبت به ولایت فقیه ادامه داد: حکایت این افراد همان حکایت فردی است که: "يکی بر سر شاخ، بن می بريد، خداوند بستان نگه کرد و ديد بگفتا گر اين مرد بد می‎کند، نه با من که با نفس خود می‎کند." یعنی این افراد نه تنها به خودشان بلکه به صدها نفر دیگر نیز آسیب می‎زند.

استاد دانشگاه، در ادامه با اشاره به مشکلات کنونی کشور گفت: سالی که امسال رهبری نام نهادند مهمترین نامی است که در همه این سال‎ها گذاشته‎اند، چرا که اگر اقتصاد و فرهنگ حل شود تمام مشکلات کشور هم حل خواهد شد.

 حجت‎الاسلام نقویان با اشاره به مثالی در این زمینه گفت: برخی ها از سرفقر دینشان می‎رود و برخی‎ها هم از روی تمکن و دارایی فرهنگشان! بنابراین اگر مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور حل شود، تمام مشکلات رخت خواهد بست، و ایران بهترین کشور روی زمین می‎شود و این مهم تحقق نخواهد یافت جز آنکه به آرمان شهیدان و امام و رهبری پایبند باشیم.

 استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه ما باید شاکر نعمتهای خداوند باشیم گفت: بعضی ها خوب رأی میاورند اما نمی‎توانند آن را حفظ کنند و وقتی دوره شان تمام می شود مردم شکر می‎گویند.

 وی همچنین ولایت پذیری را از وظایف و تکلیف مسئولین کارگزاران نظام و مردم دانست و خاطر نشان کرد: اگر می‎خواهیم ایرانی آباد و سرافراز داشته باشیم باید گوش به فرمان آن نازنین باشیم که خود ایستاده است و همه را به ایستادگی دعوت می‎کند.

همچنین در مراسم گرامیداشت مادران شهدای گمنام گروه سرود "زخمیان ولایت" از استان قم، سرودهایی را در وصف دوران دفاع مقدس اجرا کردند. همچنین کلیپهایی از زندگی مادران چشم به راه در این مراسم پخش شد.

نادران: جوانان امروز جان بر کف در دفاع از کشورشان ایستاد‎ه‎اند

در ادامه این مراسم الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) گفت: انشاءالله خداوند جوانان ما را به علی اکبر حسین ببخشد و این توفیق را به ما بدهد که مسیر راه شهیدانمان را که همه آنان جوان هستند و در جوار اربابشان روزی می‎خورند و ناظر اعمال ما هستند بپیماییم.

وی همچینین با بیان اینکه مقام شکر بالاتر از مقام صبر است گفت: ما باید در برابر غم ازدست دادن فرزندانمان در راه انقلاب و نظام شاکر باشیم و انشاءالله مادرانی که بیش از سی سال چشم به راه فرزندانشان هستند شاکر این نعمت الهی باشند.

الیاس نادران با بیان اینکه ما در زمان جنگ عزیزانی داشتیم که از استقلال آزادی ناموس و دین مردم دفاع کردند، گفت: امروز نیز جوانان ما آمادگی دفاع از شرف و ناموس کشورشان را دارند و جان بر کف دارند.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد آنچه که امروز در سوریه لبنان غزه عراق و  جای جای منطقه شاهد هستیم همه اینها به برکت خون شهیدان است که در راه انقلاب خون داده‎اند.

نماینده مجلس مردم در تهران با اشاره به درایت تدبیر و شجاعت رهبری در حفظ انقلاب اسلامی گفت: جوانان و همچنین رهبر معظم انقلاب با شجاعت ایستاده اند و از قطره قطره خون شهدا دفاع می‎کنند.

تقدیر از مادران چشم به راه

بنابراین گزارش در پایان این مراسم از هفده مادر چشم به راه با حضور الیاس نادران و عبدالمطهر محمدخانی رئیس فرهنگسرای انقلاب قدردانی شد.

این ویژه مراسم، همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در فرهنگسراهای تهران برگزار شد.

 

 

 

کد N327252

وبگردی