آفتاب

نگرانی صهیونیست‌ها از یک توافق هسته‌ای با ایران

نگرانی صهیونیست‌ها از یک توافق هسته‌ای با ایران

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست ایران‌هراسی این رژیم به قدرت‌های جهانی در مورد امضای توافقی که به ایران اجازه می‌دهد به‌عنوان یک قدرت در آستانه هسته‌ای شدن باقی بماند هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یووال اشتانیتز، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیتی هرزلیا در اظهاراتی خصمانه سناریویی را تشریح کرد که در آن ایران تا 10 سال آینده از ده‌ها کلاهک هسته‌ای برخوردار خواهد بود.

اشتانیتز گفت که از نظر دولت اسراییل به دراز کشیده شدن مذاکرات بهتر از این است که به هر قیمتی یک توافق حاصل شود.

او ابراز نگرانی کرد که چنین سناریویی می‌تواند نتیجه توافق بدی باشد که قدرت‌های جهانی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور امضا می‌کنند.

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 شامل روسیه، چین، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان یک توافق غیررضایت‌بخش را امضا می‌کنند که موجب توقف برنامه هسته‌ای ایران نمی‌شود در نتیجه جمهوری اسلامی تا سال 2024 می‌تواند 50 تا 100 کلاهک هسته‌ای داشته باشد.

اشتانیتز علاوه بر این در مورد ادامه برنامه موشک بالستیک ایران ابراز نگرانی کرد و گفت که این موشک‌ها تا 10 سال دیگر ظرفیت رسیدن به غرب اروپا و ساحل شرقی آمریکا را خواهند داشت.

وی متذکر شد که در این سناریو کشورهای منطقه‌یی چون عربستان، مصر، الجزایر،‌ ترکیه و دیگر کشورها در پاسخ به ایران به دنبال برنامه سلاح‌های هسته‌ای خود خواهند رفت.

وی مدعی شد این یک سناریو سخت اما ممکن است.

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در آستانه هسته‌ای باقی ماندن ایران بدین معنی است که ایران بتواند به سرعت به یک سلاح هسته‌ای دست یابد و این یک توافق بد است.

او در ادامه این باور را که دستیابی به هر توافقی بهتر از توافق نکردن است سرزنش کرد و گفت که گروه 1+5 باید از خود بپرسد که در این مسیر بین 5 تا 10 سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد نه این که فقط یک یا دو سال آینده را در نظر بگیرد.

اشتانیتز ادعا کرد که ایران هم اکنون در آستانه هسته‌ای شدن است، اگر دیگر کشورهای خاورمیانه بخواهند در صحنه هسته‌ای با ایران رقابت کنند باید بدانند که این کارها پیامدهایی دارد.

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی هم‌چنین با اشاره به امکان تمدید مدت زمان توافق اولیه ایران و 1+5 که در 20 ژوییه به پایان می‌رسد گفت: ما دوست نداریم این مذاکرات شش ماه دیگر اضافه شود اما اگر قرار باشد به جای این یک توافق عجولانه به هر قیمتی حاصل شود، ما ترجیح می‌دهیم تا این توافق به درازا بکشد و هرگونه امکان حصول یک توافق بد را مسدود کند.

وی تاکید کرد که اسراییل مذاکرات هسته‌ای ایران را با امید و البته با یک نگرانی بزرگ دنبال می‌کند چون سرنوشت جهان در آینده به چند هفته پیش رو وابسته است.

به گزارش ایسنا، کشورهای غربی و آمریکا به رهبری رژیم صهیونیستی که خود تنها دارنده سلاح هسته‌ای در خاورمیانه به شمار می‌آید همواره ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرده‌اند، این در حالی است که ایران این ادعاها را رد و تاکید می‌کند که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارند.

انتهای پیام

کد N327227

وبگردی