آفتاب

برخورد دولت چین با مقاماتی که خانواده‌های خود را به خارج می‌فرستند

برخورد دولت چین با مقاماتی که خانواده‌های خود را به خارج می‌فرستند

برنامه دولت چین به منظور مقابله با فساد در این کشور اکنون آن دسته از مقامات دولتی را که همسران و فرزندان خود را برای اقامت به خارج از این کشور فرستاده‌اند هدف قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، این در حالی است که براساس گزارش‌ها، این مقامات با فرستادن همسران و فرزندان خود به کشورهای خارجی تلاش می‌کنند تا مجراهایی را به منظور انتقال درآمدها و منافع نامشروع خود به خارج از کشور تامین کرده و در عین حال جایگاهی را در یک کشور خارجی برای خود ایجاد کنند تا در زمان مناسب از کشور فرار کنند.

حدود 900 مقام دولتی سطح متوسط در استان گوآنگدونگ در جنوب چین همسران و فرزندان خود را با قید شهروندی یا اقامت دائمی به خارج از کشور فرستاده اند در حالی که خودشان همچنان به کار در سرزمین مادری ادامه می‌دهند و این مقامات به همین دلیل تنزل مقام یافته، مجبور به استعفا شده‌اند و یا به طور زودهنگام بازنشسته شده‌اند.

از آنجا که این مقامات بدون خانواده‌های خود زندگی می‌کنند در جامعه چین به طور محاوره‌ای به آن‌ها "مقامات برهنه" می‌گویند که این اصطلاح برای تمسخر آن‌ها به کار می‌رود.

این برای نخستین بار است که یک دولت استانی در چین علیه این مقامات اقدام می‌کند. این طرح نشان‌دهنده رویکرد جدیدی در کمپین مبارزه با فساد شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین است.

هدف این رویکرد مقابله با پدیده‌ای در عرصه سیاست چین است که تلاش‌های حزب کمونیست برای جلوگیری از فرار مقامات فاسد از کشور را با مشکل ایجاد کرده است.

دالی یانگ، کارشناس چینی در دانشگاه شیکاگو عنوان می‌کند: مردم چین بر این باور هستند که این مقامات از جایگاه خود برای منافع شخصی سوء استفاده کرده و ابتدا خانواده‌های خود را به خارج از کشور فرستاده و با فرا رسیدن زمان مناسب از کشور فرار می‌کنند.

مقامات استان گوانگدونگ، اظهار داشتند که بیش از هزار تن از چنین مقاماتی را شناسایی کرده اند و از میان آن‌ها حدود یک پنجم وعده داده‌اند که تلاش خواهند کرد تا خانواده‌های خود را به چین برگردانند.

با این حال مفهوم مقامات برهنه در چین شامل آن دسته از مقاماتی که تنها فرزندان خود را برای تحصیلات دانشگاهی و نه برای اقامت به خارج از کشور فرستاده‌اند نمی‌شود.

تحلیل‌گران سیاسی و رسانه‌های دولتی عنوان می‌کنند که استان گوانگدونگ به دلیل نزدیکی به منطقه نیمه خود مختار هنگ‌کنگ و داشتن روابط با جوامع چینی در خارج از این کشور بیشترین میزان مقامات فراری از کشور را دارد.

با این حال این مشکل تنها منحصر به استان گوانگدونگ نیست.

انتهای پیام

کد N326997

وبگردی