آفتاب

الزامی برای اجرای علنی اعدام «مه‌آفرید» وجود نداشت

الزامی برای اجرای علنی اعدام «مه‌آفرید» وجود نداشت

... سخنگوی قوه قضاییه با وارد دانستن انتقاد به اجرای غیرعلنی حکم اعدام مه‌آفرید، گفت که الزام قانونی در این رابطه وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود علنی بودن دادگاه‌های گروه امیرمنصور آریا حکم اعدام متهم ردیف اول آن بی سر و صدا و غیرعلنی اجرا شد، گفت: دادگاه با اجرا خیلی متفاوت است. در این زمینه هم آنطور که من از دادستان شنیدم گفتند که محکوم با هر دو خانوده خود ملاقات کرده است. 

 


 


وی اظهار کرد: گاهی اوقات محکوم خودش به خانواده‌اش خبر نمی‌دهد، هر چند معمولا این کار انجام می‌شود.



 


 


محسنی‌اژه‌ای گفت: البته این توقع بجاست ولی الزام قانونی در این زمینه وجود ندارد. چنانچه بسیاری از احکام دیگر هم اجرا می‌شود و شما مطلع نمی‌شوید اما در این مورد ممکن است چون حساسیت وجود داشته این توقع ایجاد شود.



 


 


سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در خصوص رانت 650 میلیون یورویی گزارشی به قوه قضاییه ارجاع شده و قوه قضاییه ورود کرده است یا خیر؟ گفت: تاکنون گزارشی به دستگاه قضایی ارجاع نشده و قوه قضاییه هم ورود نکرده است. البته گفته شد کسی که بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده نامه‌ای نوشته است و گفته که 350 میلیارد تومان از بدهی‌هایش را تسویه کرده است.



 


 


وی همچنین در پاسخ به سوالی گفت که دستگاه قضایی در رابطه با طوفان تهران به موضوع ورود نکرده است.



 


 


محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت پرونده «ح.ب.د» گفت: اگر منظور شما باقری درمنی است باید بگویم که ایشان پرونده‌ای داشت و برای او حکم صادر و قطعی شد. البته او پرونده دیگری دارد که فعلا امکان بیان جزئیات آن نیست.



 


 


سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا معتادان پس از دستگیری توسط نیروی انتظامی توسط قوه قضاییه آزاد می‌شوند؟ گفت: بر اساس اصلاحیه قانون مواد مخدر، معتاد به صرف معتاد بودن قابل تعقیب و مجازات نیست اما قابل درمان و بازپروری است. مگر معتادانی که تجاهر به این کار کنند.



 


 


وی افزود: بر اساس این قانون چند مرکز موظف هستند که برای درمان معتادین اقدام کنند. البته اگر معتادین در خیابان مزاحم باشند و حتی شکل ظاهری خیابان را به هم بزنند نیروی انتظامی آنها را به مراکز بازپروری معرفی می‌کند.



 


 


خبرنگاری پرسید آیا در رابطه با توقیف تئاتر تانگوی تخم‌مرغ داغ شکایت خصوصی مطرح شده است یا خیر؟ گفت: از اینکه شکایت خصوصی مطرح شده یا خیر، اطلاع ندارم ولی دادستانی بر اساس گزارش ضابطین به این موضوع ورود کرده است.



 


 


محسنی‌اژه‌ای گفت: از صحبت یکی از وزرا در این زمینه استشمام می‌شد که اشکال وجود داشته و قابل رفع هم بوده است، ولی باید گفت که اگر اشکال وجود داشته باید رفع می‌شده است.



 


 


ادامه دارد ...



           
کد N326920

وبگردی