آفتاب

گزارش ایسنا از دیدارهای امیرعبداللهیان در مصر

گزارش ایسنا از دیدارهای امیرعبداللهیان در مصر

مسوول دفتر حفاظت منافع ایران در مصر از دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان با معاونان وزیر خارجه مصر خبر داد.

مجتبی امانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: سفر امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران به مصر با توجه به انتخاباتی که در این کشور انجام شد و احترامی که ایران به آن بخشی که مردم در انتخابات شرکت کردن صورت گرفت.

او تاکید کرد: به طور طبیعی ایران به عنوان رییس جنبش غیرمتعهدها باید جایگاه این جنبش را در نظر بگیرد.

امانی ادامه داد: امیرعبداللهیان در این سفر با توجه به جایگاه مهم منطقه‌یی مصر دیدارهای دوجانبه‌یی با دو معاون وزیر خارجه مصر انجام داد. وی در دیدار با معاون عربی وزیر خارجه مصر درباره تحولات منطقه‌یی و به ویژه سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر شد. هم‌چنین در ملاقاتی که با معاون آسیایی وزیر خارجه مصر انجام شد گفت‌وگوهای مفید، صریح و شفافی درباره روابط دو جانبه و همکاری‌های منطقه‌یی صورت گرفت و بر لزوم مشارکت همه اقشار جامعه مصر در آینده سیاسی خود و در حاکمیت تاکید شد.

مسوول دفتر حفاظت منافع ایران در مصر اضافه کرد: در این سفر امیرعبداللهیان با عمرو موسی، دبیرکل پیشین اتحادیه عرب و رییس کمیته قانون‌گذاری مصر گفت‌وگوی خوبی داشت که با توجه به فعالیت‌های وی در امور منطقه و کشورهای عربی درباره سوریه و نگاه ایران به تحولات این کشور پس از انتخاب بشار اسد بر لزوم اتخاذ شیوه معقولانه از سوی کشورهای عربی درباره تحولات آینده منطقه و به‌خصوص سوریه تاکید کرد.

وی در پاسخ این سوال که آیا معاون وزیر خارجه کشورمان با وزیر خارجه مصر نیز دیدار کرده است؟ گفت: در حاشیه مراسم تحلیف معاون وزیر خارجه با برخی از مسوولان کشورهای مختلف حاضر در مراسم گفت‌وگوهایی انجام داد. وی هم چنین دیدار کوتاهی با وزیر خارجه مصرداشت اما به علت استعفای نخست‌وزیر و کابینه مصر و با توجه به فرصت اندک سفر امکان ملاقات رسمی با وزیر خارجه مصر فراهم نشد.

امانی گفت: امیرعبداللهیان هم‌چنین مرقدهای مطهر اهل بیت (ع) در مصر را زیارت کرد.

او در پایان اضافه کرد که امیرعبداللهیان عصر امروز در محل نمایندگی ایران در قاهره در یک نشست رسانه‌یی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام

کد N326903

وبگردی