آفتاب

بخشی از اموال «بابک زنجانی» به مزایده گذاشته شد

بخشی از اموال «بابک زنجانی» به مزایده گذاشته شد

... سخنگوی دستگاه قضایی گفت: پرونده ستاد سوخت در دادسرا قرار دارد و هنوز به دادگاه ارسال نشده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری این هفته خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این که با توجه به این که بابک زنجانی بدهی 9 هزار میلیاردی خود را پرداخت نکرده است آخرین جزییات این پرونده را شرح دهید، گفت: قرار بازداشت موقت این فرد تمدید شده و اقداماتی با وزارتخانه‌های ذی‌ربط و دولت در خصوص شناسایی اموال وی صورت گرفته است. همچنین اولین بخش اموال وی به مبلغ یک هزار و 500 میلیارد تومان به مزایده گذاشته شد که باید مراحل خود را طی کند.

وی ادامه داد: در این پرونده چند نفری بازداشت شده و از تعداد بیشتری از افراد تحقیقات به عمل آمده که این روند ادامه دارد.

خبرنگاری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که قانون چه مجازاتی برای افرادی که بدپوشش و بدحجاب هستند درنظر گرفته و خواستار ارزیابی سخنگوی دستگاه قضا شد که محسنی‌اژه‌ای در پاسخ تصریح کرد: یک زمان است که فرد صرفا حجابی را که باید از لحاظ شرع داشته باشد، ندارد و در باند و یا گروه خاصی نیست. این فرد جرم را مرتکب می‌شود که قاضی می‌تواند مجازات شلاق یا جزای نقدی برای وی تعیین کند. اما زمانی است که فرد علاوه بر بی‌حجابی و بدحجابی عضو باند یا گروهی است که انگیزه‌های دیگری مانند دهن کجی به مردم و نظام دارد که عنوان جرم آنها ساده نیست.

وی ادامه داد:‌ در مواردی دیگر افرادی هستند که علاوه بر بی‌عفتی مزاحمتی نیز برای مردم ایجاد می‌کنند که باز جرم این افراد متفاوت است. همچنین ممکن است فردی 2 عنوان مجرمانه داشته باشد، البته افرادی هستند که قبل‌تر به آنها در خصوص حجابشان تذکر داده و مجازات‌شان نیز اجرا شده، اما آنها دوباره بی‌حجابی خود را ادامه می‌دهند که تمامی این موارد در قانون پیش بینی شده است.

وی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پرونده ستاد سوخت، اظهار کرد: این پرونده هنوز به دادگاه نرفته و در مرحله دادسرا قرار دارد، البته فردی که در این رابطه بازداشت شده هنوز بازداشت است.

ادامه دارد ...

کد N326649

وبگردی