آفتاب

وزیر خارجه اسپانیا:تلاش مادرید برای صلح در ونزوئلا با اقبال بین المللی روبه رو شده است

وزیر خارجه اسپانیا:تلاش مادرید برای صلح در ونزوئلا با اقبال بین المللی روبه رو شده است

مادرید- ایرنا- ˈخوسه مانوئل گارسیا مارگالوˈ وزیر خارجه اسپانیا گفت که تلاش کشورش برای برقراری صلح و گفت و گو در ونزوئلا مورد استقبال بسیاری از سوی آمریکا ، دولت های اروپایی و سازمان های حقوق بشر قرار گرفته است .

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، مارگالو در حالی روز دوشنبه در مجلس سنای اسپانیا سخن می گفت که ˈاینیاکی آناساگاستیˈ سناتور حزب ملی گرای ایالت باسک ، ضمن سرزنش وزیر، از اقدام نکردن دولت نسبت به ونزوئلا انتقاد کرده بود.

به عقیده آناساگستی، دولت اسپانیا منافع شرکت های اسپانیایی در ونزوئلا را به احترام به حقوق بشر در این کشور آمریکای لاتین ترجیح داده است .

وزیر خارجه اسپانیا همچنین افزود: تصمیم مشترک اتحادیه اروپا نسبت به ونزوئلا از سوی

ˈکاترین اشتونˈ رییس سیاست خارجه اتحادیه اروپا دفاع می شود و دولت اسپانیا از چهار بیانیه ای که اتحادیه اروپا نسبت به وضعیت ونزوئلا منتشر کرده، حمایت می کند .

مارگالو ادامه داد:نمی توانم جزییات اقداماتی که دولت برای برقراری صلح و گفت وگوها در ونزوئلا انجام داده است را فاش کنم اما می توانم بگویم که این اقدامات از سوی بقیه بازیگران از جمله نمایندگان سازمان های حقوق بشر ، مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است .

آناساگاستی در این مورد بار دیگر از مارگالو انتقاد کرد و گفت: دولت اسپانیا فقط با صحبت اقدام می کند اما عملا کاری انجام نمی دهد و هرچند که آمریکا از اقدام دولت اسپانیا راضی است ، اما حزب ملی گرای ایالت باسک و جناح های مخالف دولت ونزوئلا، از عملکرد اسپانیا راضی نیستند .

اروپام **1234**1010
کد N326578

وبگردی