آفتاب

نتایج یک نظرسنجی: 44 درصد مردم روسیه پوروشنکو را عامل غرب می دانند

نتایج یک نظرسنجی: 44 درصد مردم روسیه پوروشنکو را عامل غرب می دانند

مسکو - ایرنا- نظرسنجی انجام گرفته توسط مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه موسوم به ˈدبلیو سی آی او امˈ نشان می دهد بیش از 40 درصد مردم این کشور معتقدند پتر پوروشنکو رییس جمهور منتخب اوکراین حامی منافع اروپا و آمریکا و شرکت های بزرگ اوکراینی است.

به گزارش ایرنا، نتایج این تحقیق که روز دوشنبه در تارنمای مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه منتشر شد حاکی است: 21 درصد پرسش شوندگان اعلام کرده اند که رییس جمهور منتخب اوکراین به ملی گرایان نزدیک است در حالی که 17 درصد معتقدند وی منافع خود را دنبال می کند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی همچنین 12 درصد شرکت کنندگان پوروشنکو را نماینده سرویس های اطلاعاتی معرفی کرده اند.

بنا بر نتایج نظرسنجی همچنین در شرایطی که 6 درصد شرکت کنندگان رییس جمهور منتخب اوکراین را نماینده مناطق غرب و مرکز این کشور می دانند تنها 2 درصد بر این باورند که وی مناطق شرق و جنوب اوکراین را نیز نمایندگی می کند. در همین حال یک درصد پرسش شوندگان اعلام کرده اند که پوروشنکو نماینده تمام اوکراین است.

نتایج نظرسنجی همچنین نشان می دهد که 63 درصد پرسش شوندگان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری اخیر اوکراین را دنبال می کردند به این معنا که 19 درصد از نزدیک و 44 درصد گاه و بیگاه برای کسب اطلاعات در مورد آن می کوشیدند.

نظرسنجی مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه در این باره با شرکت یک هزار و 600 نفر از ساکنان 130 مجتمع مسکونی در 42 ناحیه و منطقه روسیه انجام گرفته است.

پتر پوروشنکو سرمایه دار معروف اوکراین و مشهور به سلطان شکلات این کشور در انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در چهارم ماه جاری با غلبه بر رقبای خود به مقام ریاست جمهوری دست یافت.

اروپام/518 **1010
کد N326574

وبگردی