آفتاب
با حضور روسای جمهوری دو کشور؛

ایران و ترکیه 10 سند همکاری امضا کردند

ایران و ترکیه 10 سند همکاری امضا کردند

تهران- ایرنا- مقام های بلندپایه ایران و ترکیه روز دوشنبه با حضور روسای جمهوری دو کشور، 10 سند همکاری امضا کردند؛ اسنادی که راه گسترش و تعمیق روابط تهران – آنکارا را بیش از پیش هموار می سازد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» و «عبدالله گل» بعدازظهر امروز (دوشنبه) پس از دیدار و گفت و گوی دوجانبه در زمینه مهم ترین مسایل مورد علاقه دو طرف در عرصه های منطقه ای و بین المللی در مراسم امضای اسناد همکاری مشترک حضور یافتند.

موافقت نامه تولید فیلم مشترک، برنامه مبادلات فرهنگی، علمی و آموزشی، برنامه اجرایی همکاری گردشگری، برنامه اجرایی میراث فرهنگی، همکاری های پستی، همکاری های موسسات استاندارد از جمله 10 اسنادی بودند که به امضای مقامات دو کشور رسید.

همچنین در این مراسم ضمیمه توافقنامه گمرکی(سرواسن دره)، ضمیمه توافقنامه گمرکی (رازی کاپی کوی)، سند همکاری در مسایل مربوط به ثبت احوال اتباع دو کشور و سند مربوط به سرمایه گذاری دو کشور به امضای مقام های بلند پایه ایران و ترکیه رسید.

رییس جمهوری را در سفر رسمی دو روزه به ترکیه، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و وزیران امور خارجه ، راه و شهرسازی، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشور ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی همراهی می کنند.

روحانی امروز پس از ورود به آنکارا از سوی عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه در کاخ ریاست جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

سیام**9012**1336
کد N326515

وبگردی