آفتاب

پایان محاصره فرودگاه شهر کراچی/افزایش تدابیر امنیتی در همه فرودگاه های هند

پایان محاصره فرودگاه شهر کراچی/افزایش تدابیر امنیتی در همه فرودگاه های هند

واحد مرکزی خبر نوشت:

فرمانده نظامیان دولتی پاکستان در کراچی از پایان عملیات محاصره فرودگاه این شهر خبر داد. 

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، فرمانده نیروهای مستقر در فرودگاه کراچی پاکستان گفت درپی حمله مسلحانه به این فرودگاه همه ده نفر مهاجم کشته و امنیت کامل برقرار شده است. سرلشگر «رضوان اختر» فرمانده نیروهای رنجر در استان سند پاکستان افزود: «عملیات، ساعت یازده و نیم شب (به وقت محلی) آغاز شد و ساعت چهار و نیم بامداد نیز به پایان رسید. این عملیات با برنامه ریزی مشترک اجرا شد. در این عملیات هماهنگ، از نیروهای امنیتی فرودگاه، رنجِرهای سند پاکستان، پلیس سند و نیروهای احتیاطی ارتش پاکستان استفاده کردیم». وی خاطرنشان کرد:‌« هیچ یک از هواپیماهای فرودگاه آسیب ندیده اند. حادثه در پایانه باربری فرودگاه رخ داد. تروریست ها، ساختمان ویژه بخش بار را به آتش کشیدند و در همان جا بود که تروریست ها کشته شدند».

در همین حال در پی حمله تروریستی روز یکشنبه به فرودگاه بین المللی جناح کراچی پاکستان و وقوع تیراندازی های جدید بامداد روز دوشنبه ، تدابیر امنیتی در فرودگاه های سراسر هند افزایش یافت.

شبکه های خبری هند گزارش دادند در پی حادثه فرودگاه کراچی پاکستان ، همه فرودگاه های هند تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفتند.
هند 125 فرودگاه دارد که 11 فرودگاه آن بین المللی ، هشت فرودگاه برای پروازهای باری ، 81 فرودگاه برای پروازهای داخلی و 25 فرودگاه در واقع پایگاه های هوایی نظامی هستند.
در محاصره شش ساعته فرودگاه کراچی که در عملیات نیروهای ارتش به پایان رسید، مجموعا 26 نفر از جمله 16 غیرنظامی و نیروی امنیتی و نیز 10 شبه نظامی مسلح کشته شدند.
گزارش های خبری حاکی است احتمالا دو تا سه تروریست هنوز در داخل فرودگاه حضور دارند.
خبرگزاری برناما از دهلی نو به نقل از مقامات ارتش پاکستان گزارش داد از مهاجمان مقادیری مهمات و راکت کشف شده است . به هیچ یک از هواپیماها آسیب وارد نشده است.
گروه تحریک طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

 

4949

کد N326421

وبگردی