آفتاب

دیدار هیات پارلمانی آمریکای لاتین با قائم مقام وزیر امور خارجه

دیدار هیات پارلمانی آمریکای لاتین با قائم مقام وزیر امور خارجه

جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشورهای آمریکای لاتین در همه سطوح از جمله مناسبات پارلمانی ارزش قائل است.

هیات پارلمانی آمریکای لاتین متشکل از نمایندگان پارلمان‌های کشورهای بولیوی، کوبا، اکوادر، ونزوئلا، نیکاراگوا، آرژانتین و برزیل که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده‌اند با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش ایلنا، مرتضی سرمدی در این دیدار با اشاره به سفر این هیات پارلمانی به کشورمان در ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، شرکت گسترده مردم در مراسم سالگرد درگذشت حضرت امام خمینی(ره) را نشانه تداوم عشق و علاقه مردم به انقلاب اسلامی و رهبری آن دانست.

وی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در پیروی از رهبری امام خمینی (ره) را استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران ارزیابی نمود و تصریح کرد: مردم ایران با انقلاب اسلامی به دورانی قدم گذاشتند که می‌توانند سرنوشت خود را تعیین کنند.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان نپذیرفتن سلطه قدرت‌های بزرگ و روحیه استقلال‌طلبی را از ویژگی‌های مشترک مردم ایران و کشورهای آمریکای لاتین ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه دولت‌های ملی و متکی به مردم از سوی این قدرت‌ها مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه علیه ملت‌ها از نظر اخلاقی و عملی محکوم به شکست هستند.

سرمدی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشورهای آمریکای لاتین در همه سطوح از جمله مناسبات پارلمانی ارزش قائل است.

وی اضافه کرد: ارتباطات پارلمانی به تحکیم مناسبات بین دولت‌ها کمک می‌نماید.

قائم مقام وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه موضوع تعامل با کشورهای جهان یکی از محوری‌ترین رویکردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: در این تعامل دوستان خود را که در شرایط سخت در کنار ما بودند را فراموش نمی‌کنیم.

در این جلسه تعدادی از نمایندگان پارلمان کشورهای مختلف آمریکای لاتین نقطه نظرات خود را در خصوص مناسبات جمهوری اسلامی ایران و هریک از کشورهای خود مطرح و بر تبادل هیات‌های پارلمانی به وِیژه سفر متقابل هیات‌های پارلمانی از کشورمان به این کشورها تاکید کردند.

کد N326297

وبگردی