آفتاب
مدیرعامل خانه سینما:

در سینما باید عقلانیت جانشین رفتارهای هیجانی شود

در سینما باید عقلانیت جانشین رفتارهای هیجانی شود

امروز نباید نسبت به گذشته کینه داشته باشیم بلکه باید کمک کنیم تا عقلانیت حکمفرما شود زیرا هیجان و رفتارهای هیجانی برای سینما مناسب نیست و تصمیمات هیجانی می‌تواند علیه سینما باشد.

محمدمهدی عسگرپور معتقد است: امروز باید به دنبال آن باشیم که عقلانیت به‌جای رفتارهای هیجانی در سینما جاری شود

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مدیرعامل خانه سینما در هفتمین جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران با اعلام این مطلب افزود: سینماگران معتقدند خانه سینما پاک نمی‌شود البته این جمله را می‌توان دوگونه قرائت کرد یکی قرائت ماست که معنی آن این است که این خانه از بین نمی‌رود و یکی قرائت افرادی همچون سلحشور است که می‌گویند این خانه پاک نمی‌شود.

وی با اشاره به اتفاقات به وجود آمده در سالهای اخیر در سینما گفت: ما دورانی را پشت سر گذاشتیم که در آن اتفاقات و تصاویری ثبت و باعث شد تجربیاتی به دست بیاوریم و باید از این تجربیات استفاده کنیم. شاید امکان داشت برای کسب این تجربیات سالهای طولانی باید منتظر می‌بودیم.

مدیرعامل خانه سینما ادامه داد: امروز ما نباید نسبت به گذشته کینه داشته باشیم بلکه باید کمک کنیم تا عقلانیت حکمفرما شود زیرا هیجان و رفتارهای هیجانی برای سینما مناسب نیست و تصمیمات هیجانی می‌تواند علیه سینما باشد.

عسگرپور ادامه داد: هرچند تلاش‌هایی برای حل مشکلات سینماگران شده است اما همچنان در حوزه‌های بیمه بیکاری و امنیت شغلی با مشکلات جدی مواجه هستیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای بعضی از هنرمندان در صدا وسیما همچون احسان کرمی پیش آمده؛ گفت: هنرمندان سرمایه‌های هر سازمان و هر کشوری هستند به همین دلیل هیچ حرکت اثر ارزشمند و رفتاری را نمی‌شود محدود توقیف و یا پاک کرد.

وی ادامه داد: اینکه بعضی از فیلم‌ها همچون زادبوم بعد از شش سال مجوز نمایش می‌گیرند؛ نشان می‌دهد فیلم خوب را نمی‌توان نادیده گرفت.

محمد سریر عضو هیات مدیره خانه سینما نیز با تشکر از برگزارکنندگان هفتمین جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران گفت: در طی سالهای اخیر که من در هیات مدیره بودم کانون برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران موتور اصلی حمایت و حفاظت از خانه سینما در مقابل کسانی بود که می‌خواستند این خانه را ببندند.

وی ادامه داد: امروز زمان آن رسیده که بهم عشق بورزیم و همدیگر را دوست داشته باشیم زیرا با دوست داشتن مشکلات حل می‌شود و وحدت‌مان بیشتر می‌شود.

کد N326204

وبگردی