آفتاب
تحولات آمریکای لاتین/

مطالبات مخالفان از مادورو/ بی اعتنایی کارمندان مترو به حکم دادگاه برزیل

مطالبات مخالفان از مادورو/ بی اعتنایی کارمندان مترو به حکم دادگاه برزیل

ادامه تظاهرات مخالفان دولت در کاراکاس و بی اعتنایی کارمندان مترو در سائوپائولو برزیل به حکم دادگاه از جمله تحولات آمریکای لاتین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتد پرس با اشاره به ادامه تظاهرات مخالفان دولت سوسیالیست در اعتراض به تداوم بازداشت "لئوپولدو لوپز" رهبر مخالفان در کاراکاس گزارش داد که معترضان خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام و کناره گیری نیکلاس مادورو از قدرت هستند.

معترضان در این تظاهرات همچنین خواستار آزادی رهبر مخالفان شدند که فوریه سال جاری میلادی به اتهام سازماندهی تظاهرات ضد دولتی و تحریک خشونت‌ ها بازداشت شد.

برپایی این تظاهرات درحالیست که نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا خواستار ادامه مذاکرات اپوزیسیون با دولت بر پایه صلح، ثبات و یکپارچگی سیاسی شده است.

مادورو با اشاره به دخالت های آمریکا در امور داخلی ونزوئلا و تلاش نافرجام برای برنامه ریزی یک کودتا علیه وی در سال 2002 و شناسایی عوامل ترور و ناآرامی ها در این کشور اعلام کرده است که به مخالفان اجازه براندازی حکومت ونزوئلا را نمی دهد.

رویترز نیز با اشاره به ادامه اعتصاب کارمندان مترو در سائوپائولو برزیل تنها چند روز مانده به آغاز بازیهای جام جهانی فوتبال گزارش داد که اعتصابات در این شهر وارد پنجمین روز خود شد، این درحالیست که دادگاهی در برزیل برگزاری چنین تظاهراتی را غیرقانونی اعلام کرده است.

این رسانه غربی در ادامه از تصمیم گیری کرمندان مترو شهر سائوپائولو برای ادامه اعتصاب و همچنین برگزاری تظاهراتی در جنوب سائوپائولو خبر داد که در این تظاهرات کارگران بی خانمان و دیگر فعالان اجتماعی شرکت می کنند.

این تظاهرات در حالی برگزار می شود که دادگاهی در برزیل روز گذشته با اعلام جریمه هر روز از اعتصاب‌ ها به میزان 223 هزار دلار تاکید کرده است که این حکم از امروز دوشنبه قابل اجراست.

کارمندان مترو که از پنجشنبه گذشته دست به اعتصاب زدند، خواستار افزایش 12 درصدی میزان دریافتی خود هستند اما مترو تنها با افزایش 7 / 8 درصد میزان دریافتی این افراد موافقت کرده است.

سائوپائولو در چند روز گذشته در آستانه آغاز بازیهای جام جهانی شاهد ناآرامی و خشونت بوده و پلیس برای سرکوب اعتصاب متروی برزیل در اعتراض به میزان فقر و درخواست بهبود بهداشت و آموزش از گاز اشک آور استفاده کرده است.

در همین رابطه رویترز با اشاره به ایجاد ترافیک سنگین در برخی از خیابانها و ایجاد اختلال در روند حمل و نقل عمومی گزارش داد که در جریان درگیری میان اعتصاب کنندگان و مسافران شماری از ایستگاههای مترو بسته شدند.

کد N326124

وبگردی