آفتاب

یکی از رهبران شیعیان مصر خواستار برقراری رابطه محکم با ایران شد

یکی از رهبران شیعیان مصر خواستار برقراری رابطه محکم با ایران شد

تهران-ایرنا- یکی از رهبر شیعیان مصر و عضو ˈمجمع جهانی اهل بیت ˈ از ˈعبدالفتاح السیسیˈ رییس جمهور جدید مصر خواست روابطی قوی ومحکم با ایران برقرار کند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه مصری الدستور،ˈ الطاهر الهاشمیˈ عضو جامعه جهانی اهل بیت و یکی از رهبران شیعیان مصر، مراسم تحلیف رییس جمهور جدید کشورش را فرصتی برای همکاری های مشترک و باز شدن افق های همکاری بین مصر و کشورهای عربی ، اسلامی و آفریقایی و در صدر آنها ایران دانست که نمایندگانشان در این مراسم حضور داشتند.

الهاشمی خواستار از سرگیری روابط بین قاهره و تهران شد و گفت با وجود تفاوت های عقیدتی، فرهنگی و یا سیاسی باید از این فرصت ها برای تغییر سیاست های راهبردی مصر در تعامل با جهان خارج بر اساس منافع کشور بهره برداری کرد.

وی دعوت از پادشاهان وروسای کشورهای مختلف برای حضور در مراسم تحلیف ˈسیسیˈ رییس جمهور جدید مصر را فرصتی برای گرد آمدن آنها در یک مکان با وجود اختلافات سیاسی دانست.

وی خاطرنشان کرد که این اختلافات سالهاست مانع دیدار این مقامات با یک دیگر و تبادل منافع مشترک شده ؛ هر چند این اختلافات سیاسی روابط اقتصادی وتجاری را تحت الشعاع قرار نداده است.

رسانام **1408**1049**1446
کد N325865

وبگردی