آفتاب

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی: عدم دستیابی به توافق با ایران بهتر از یک توافق بد است

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی: عدم دستیابی به توافق با ایران بهتر از یک توافق بد است

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی فلسطین گفت که واشنگتن تنها توافق جامعی را می‌پذیرد که به تمام جنبه‌های مورد بحث بپردازد و اهداف‌مان را محقق کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دن شاپیرو، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی روز یکشنبه در نشست سالانه هرتزلیا در اظهاراتی خصمانه گفت: باراک اوباما در خصوص برنامه هسته‌ای ایران دو مسئله غیرقابل مذاکره را مطرح کرده است: اولی اطمینان از عدم توانایی ایران برای تولید سلاح هسته‌ای و دوم اطمینان یافتن از ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته‌ای این کشور.

براساس گزارش پایگاه خبری دیفنس نیوز، شاپیرو تاکید کرد: ما روی یک بسته کار می کنیم نه یک لیست ساده. از این رو واشنگتن توافق جامعی را می‌پذیرد که به تمام جنبه‌های مورد بحث بپردازد و اهدافمان را محقق سازد.

شاپیرو در سخنانش یادآور شد که داریم وارد برهه ای حساس می‌شویم و تاکید می‌کنیم که دست نیافتن بهتر از یک توافق بد است.

همچنین در این نشست یعاکوف امیدرور، مشاور سابق امنیت ملی اسراییل ابراز نگرانی کرد: علیرغم تاکیدات آمریکا مبنی بر عدم حمایت از یک توافق بد با ایران بنظر می‌آید قدرتهای جهانی تقریبا برای هرگونه توافق با ایران آماده هستند.

وی یادآور شد: ایران حاضر نیست برنامه هسته‌ای‌اش را متوقف کند بنابراین اسراییل باید خود را برای پیامدهای هرگونه توافق هسته‌ای با ایران که خواسته‌هایش را محقق نمی‌کند و سبب توقف توانایی این کشور برای تولید سلاح هسته ای نمی‌شود آمادگی کند.

امیدرور هشدار داد بسیاری از جهان و همچنین در آمریکا مایل نیستند از فشار علیه ایران استفاده کنند و ما باید آماده باشیم تا کارها را خودمان انجام دهیم.

انتهای پیام

کد N325846

وبگردی