آفتاب

بری از جلسه امروز پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور لبنان خبرداد

بری از جلسه امروز پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور لبنان خبرداد

قرار است امروز (دوشنبه) پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور این کشور جلسه برگزار کند این خبر را نبیه بری در مراسم تحلیف عبدالفتاح سیسی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه لبنانی السفیر، این ششمین جلسه‌ای خواهد بود که برای انتخاب رئیس جمهور لبنان برگزار می‌شود.

در مراسم تحلیف عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور جدید مصر مساله‌ انتخابات ریاست جمهوری لبنان بر سر زبان‌ها بود چرا که تعدادی از پادشاهان و مسئولان از نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان که در این مراسم حضور داشت در خصوص سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری و علت تاخیر در انتخاب رئیس جمهور این کشور سوال پرسیدند.

سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان از جمله کسانی بود که از رئیس پارلمان لبنان در خصوص انتخاب رئیس جمهور لبنان سوال کرد و گفت: شما چه زمانی رئیس جمهور جدید را انتخاب خواهید کرد.

رئیس پارلمان لبنان نیز این گونه پاسخ داد فردا یعنی امروز (دوشنبه) جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور برگزار می‌شود و ما تلاش‌های بسیاری را برای انتخاب رئیس‌جمهور خواهیم کرد.

کسانی که با بری ملاقات داشته‌اند، گفتند: رئیس پارلمان گفته است که عربستان توجه زیادی به مساله انتخاب رئیس جمهور کشور دارد چراکه ولیعهد عربستان چند بار در مراسم تحلیف سیسی درباره مساله ریاست جمهوری لبنان از او سوال کرده بود.

امیر کویت، پادشاه اردن و دیگر مقامات نیز این سوال‌ را از رئیس پارلمان لبنان کردند.

نبیه بری همچنین در مصاحبه با السفیر اعلام کرد که دیدارش با میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح مثبت بود و وی نسبت به نتایج این دیدار اظهار خرسندی کرد.

انتهای پیام

کد N325800

وبگردی