آفتاب

روسیه احتمالا ساکاشویلی و مقام‌های سابق گرجستان را تحت پیگرد قرار می‌دهد

روسیه احتمالا ساکاشویلی و مقام‌های سابق گرجستان را تحت پیگرد قرار می‌دهد

کمیته تحقیقات روسیه احتمال قرار دادن نام رئیس‌جمهوری سابق گرجستان و چند مقام بلندپایه دیگر این کشور را در فهرست افراد تحت تعقیب خود رد نکرد و این افراد را مسئول رخدادهای سال 2008 در اوستیای جنوبی دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ولادیمیر مارکین، نماینده کمیته تحقیقات روسیه امروز (دوشنبه) گفت: میخائیل ساکاشویلی رئیس‌جمهوری سابق گرجستان، وزیر دفاع، وزیر کشور و سایر اعضای ارشد دولت سابق تفلیس به اتهام تلاش برای از میان برداشتن و نابودی ساکنان اوستیای جنوبی احتمالا در فهرست تحت تعقیب کمیته مذکور قرار بگیرند.

وی افزود: همانطور که دولت و رئیس‌جمهور سابق گرجستان در رخدادهای سال 2008 اوستیای جنوبی دست داشتند، اشخاص عالی‌رتبه دیگری نیز دست به جرایم در این جمهوری خودمختار زده‌اند که باعث کشته شدن بسیاری شد.

کمیته تحقیقات به دنبال بررسی جرایم و قرار دادن نام این افراد در فهرست تحت تعقیب است. در هفتم اوت 2008، ارتش گرجستان به روی غیرنظامیان و صلحبانان روس آتش گشود و از تانک و توپخانه‌ استفاده کرد. در جریان‌ رخدادهای ماه اوت سال 2008 در اوستیای جنوبی، 162 تن کشته و 255 تن از غیرنظامیان زخمی شدند. همچنین 10 صلحبان روس کشته و 42 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N325733

وبگردی