آفتاب

۱۱ بازیکن اصلی و خوب، بد، زشت فوتبال ایران از نگاه یک سایت فرانسوی

۱۱ بازیکن اصلی و خوب، بد، زشت فوتبال ایران از نگاه یک سایت فرانسوی

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: کار سختی در برزیل خواهیم داشت اما کیفیت لازم را داریم تا برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم.

به گزارش آفتاب به نقل از تسنیم، به نظر می‌رسد تیم ملی ایران بیش از هر زمان دیگری برای رقابت‌های جام جهانی آماده است. شاگردان کارلوس کی‌روش در چهارمین جام جهانی که تجربه می‌کنند در کنار لیونل مسی و آرژانتین، نیجریه، قهرمان قاره آفریقا و بوسنی قرار گرفته‌اند و با این شرایط به نظر می‌رسد ایرانی‌ها کار بسیار دشواری خواهند داشت اما نباید آنها را دست‌کم گرفت. ایران در هشت بازی مرحله مقدماتی جام جهانی موفق شد پنج پیروزی و یک تساوی کسب کند تا با قدرت راهی جام جهانی شود که این شاهکار بود.


یک سایت فرانسوی با اشاره‌ای کوتاه به وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2014 برزیل، به ترکیب اصلی تیم ملی ایران اشاره کرده و همچنین خوب، بد و زشت تیم ملی را پیش از جام جهانی معرفی کرده است.


یازده بازیکن اصلی:

رحمان احمدی، پژمان منتظری، هاشم بیک‌زاده، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، جواد نکونام، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و رضا قوچان‌نژاد.


خوب:

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران است. مربی که در پرتغال، آفریقای جنوبی و رئال مادرید تجربه مربیگری به عنوان نفر اول را دارد و همچنین در منچستریونایتد دستیار سرالکس فرگوسن بود. او از سال 2011 هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت و رکورد او با شیرهای ایرانی قابل احترام است. تیم ملی ایران با او در مقدماتی جام جهانی شاهکار بود و موفق شد با شکست دادن کره‌جنوبی در دو بازی رفت و برگشت به عنوان تیم اول گروه به جام جهانی صعود کند.


بد:

جواد نکونام کاپیتان و رهبر فنی تیم ملی است و بدون شک می‌تواند بازیکنان ایران را به خوبی راهنمایی کند. تجربه بازیکن پیشین تیم فوتبال اوساسونا در لیگ اسپانیا می‌تواند کمک خوبی باشد. نکونام به لحاظ فنی بسیار قوی است و این بازیکن 33 ساله در 137 بازی ملی موفق شده 37 گل به ثمر برساند. این هافبک یکی از معماران اصلی تیم ایران است که در مرحله مقدماتی جام جهانی شش گل به ثمر رساند. نکونام چارچوب دروازه را به خوبی می‌شناسد و این می‌تواند برای خط دفاع نیجریه و آرژانتین خطرناک باشد.


زشت:

سردار آزمون را به خاطر داشته باشید، چون در آینده نام او را زیاد خواهید شنید. سردار 19 ساله که لقب «مسی ایرانی» را دارد و شاید کمتر از این هم نیست. او این فصل در روبین‌کازان روسیه در اوج بود و اکنون از تیم‌های آرسنال، لیورپول و تاتنهام انگلیس پیشنهاد دارد. آزمون برای اولین بار هم به تیم ملی فراخوانده شد. او می‌تواند از پدیده‌های زیبای جهان باشد.


آمار ایران در جام جهانی:

تیم ملی ایران تنها یک بار موفق شده در جام‌های جهانی به پیروزی برسد. آن هم در جام جهانی 98 فرانسه و در ورزشگاه گرلند که موفق شد آمریکا را 2 بر یک شکست دهد. زمانی که روابط دو کشور بسیار سرد بود.


جواد نکونام در خصوص جام جهانی 2014 می‌گوید: ما به سختی از مرحله انتخابی به مرحله پایانی جام جهانی راه یافتیم و می‌دانیم که کار ساده‌ای در برزیل نخواهیم داشت ولی کیفیت لازم را داریم تا برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم.
کد N325489

وبگردی