آفتاب

پنجمین روز اعتصاب کارمندان مترو در سائوپائولو برزیل

پنجمین روز اعتصاب کارمندان مترو در سائوپائولو برزیل

کارمندان مترو شهر سائوپائولو برزیل در حالی امروز (دوشنبه) وارد پنجمین روز اعتصاب خود شده‌اند که دادگاهی در برزیل این اقدام را غیرقانونی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، شهر سائوپائولو پنج‌شنبه همین هفته میزبان بازی‌های افتتاحیه جام جهانی فوتبال خواهد بود اما تنش‌ها در این منطقه همچنان ادامه دارد و این احتمال می‌رود که بازی‌های تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شود.

کارمندان مترو شهر سائوپائولو یکبار برای ادامه اعتصاب خود رای گیری انجام دادند و قرار است امروز نیز رای گیری مجددی برگزار شود اما پیش از آن تظاهراتی در جنوب سائوپائولو با حضور کارگران بی خانه و سایر جنبش‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

اتحادیه کارمندان مترو در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اتحادیه یک درخواست رسمی به دیلما روسف، رئیس‌جمهوری برزیل ارسال کرد و خواستار از سرگیری مذاکرات با مقام‌های دولتی سائوپائولو شده است.

دادگاهی در برزیل روز یکشنبه بابت هر روز از اعتصاب‌ها 223 هزار دلار جریمه تعیین کرده است که از امروز اجرایی می‌شود. این دادگاه همچنین اعتصاب‌ها را غیرقانونی دانسته است. کارمندان مترو خواستار افزایش 12 درصدی در حقوق‌هایشان هستند اما مترو 7 / 8 درصد افزایش را پیشنهاد کرده است. از آنجایی که خطوط اصلی مترو از روز پنج شنبه بسته شده است، رفت و آمد در بزرگترین شهر برزیل به آشوب کشیده شده است.

اعتصاب کارمندان حتی هفته گذشته مقام‌های فیفا را مجبور کرد که با دو ساعت تاخیر به مراسم کنونی در برزیل برسند. بازی‌های جهام جهانی از روز پنج شنبه با مسابقه برزیل- کرواسی در سائوپائولو آغاز می‌شود. پلیس برزیل جمعه هفته گذشته برای متفرق کردن تجمع اعتصاب‌کنندگان به پرتاب گاز اشک‌آور متوسل شده بود و همین اقدامات جامعه جهانی را که به وعده‌های دیلما روسف امید بسته بودند، ناامید کرده است.

انتهای پیام

کد N325439

وبگردی