آفتاب
به منظور استانداردسازی کتابهای کمک آموزشی صورت گرفت

ارائه مشاوره به ناشران کتب کمک آموزشی

ارائه مشاوره به ناشران کتب کمک آموزشی

مدیرکل دفتر انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تولید کتابهای کمک آموزشی راهنمایی به ناشران مشاوره داده می‌شود تا کتابهای خود را طبق استانداردهای آموزش و پرورش تولید کنند.

به گزارش سرویس «آموزش وپرورش» ایسنا، محمد ناصری اظهار کرد: استانداردی به عنوان راهنمای کتابهای کمک آموزشی مناسب وجود دارد که به ناشران این کتابهای ارسال می‌شود تا بر اساس آن کتاب‌هایشان را تولید کنند.

وی تصریح کرد: کتابهای کمک آموزشی پس از اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بازار عرضه می‌شود البته برای اینکه این کتاب‌ها در فهرست کتاب نامه رشد قرار گیرند باید توسط کارشناسان دفتر انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش بررسی شوند.

مدیرکل دفتر انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اگر کتابهای کمک آموزشی از نظر کیفیت بسیار عالی باشد در کتابهای درسی معرفی می‌شود و در جشنواره رشد نیز از ناشر تقدیر خواهد شد.

وی بابیان این که کتابهای کمک آموزشی مناسب با انتخاب دبیر می‌تواند در توسعه، تعمیق و تسهیل آموزش موثرباشد، عنوان کرد: اما این به این معنا نیست که اگر دانش آموزی کتاب کمک آموزشی تهیه نکند از لحاظ آموزشی عقب افتاده است.

ناصری بابیان اینکه بسته آموزشی در ابتدا توسط آموزش و پرورش تهیه و توزیع شده است، گفت: رویکرد وزارت آموزش و پرورش این است که کتاب را در کنار رسانه های دیگر اعم از فیلم، کتاب و فایل های صوتی آموزشی عرضه کند .

انتهای پیام

کد N325434

وبگردی