آفتاب

کاهش چشمگیر دوره درمان بیماری‌های آلرژیک با روش ابداعی محققان ایرانی

کاهش چشمگیر دوره درمان بیماری‌های آلرژیک با روش ابداعی محققان ایرانی

رئیس مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاربرد روش درمانی جدید ایمونوتراپی (خوشه‌ای یا کلاستر) در این مرکز خبر داد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر فرحزاد جباری آزاد با اعلام این خبر اظهار کرد: در این روش درمانی که بر اساس پروتکل‌های استاندارد بین‌المللی برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود، با کوتاه کردن فواصل تزریقات اولیه مدت رسیدن به درمان نگهدارنده کاهش قابل توجهی می‌یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه با استفاده از این روش، دوره درمانی از 6 ماه به سه هفته کاهش می‌یابد، خاطر نشان کرد: در انجام این روش، بیمار در آغاز ایمونوتراپی، هر جلسه برای دریافت چند دز در یک نوبت، به مدت چند ساعت در بخش آلرژی و ایمونولوژی بالینی بیمارستان قائم(عج) مشهد بستری می‌شود.

دانشیار ایمونولوژی و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در این مرکز علاوه بر ارائه خدمات به بیماران استان، به دیگر بیماران مراجعه کننده از مناطق مختلف کشور خدمات ارائه می‌شود، تصریح کرد: در این روش درمانی بیمار سریعتر به دز نگهدارنده خواهد رسید و پس از آن به صورت ماهانه می‌تواند ایمونوتراپی را انجام داده و مراحل درمان را تکمیل کند.

جباری آزاد خاطر نشان کرد: روش ایمونوتراپی برای بیماران مبتلا به رینیت آلرژیک (حساسیت مزمن بینی)، حساسیت به نیش حشرات مثل زنبور، آسم آلرژیک و درماتیک آتوپیک (بثورات پوستی آلرژیک) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هدف ازایمونوتراپی (دریافت واکسن آلرژی) را کاهش حساسیت به مواد آلرژی زا عنوان و تصریح کرد: بیمار در این روش درمانی، با قرار گرفتن در معرض آلرژن‌های آزاردهنده (گرده گیاهان، قارچ، مایت، پوسته بدن حیوانات، حشرات گزنده و غیره) با علائم کمتر و شدت پایین‌تری مواجه می‌شود.

بر اساس این گزارش، این روش درمانی زیر نظر دکتر رضا فرید حسینی و دکتر فرحزاد جباری آزاد در بخش آلرژی و ایمونولوژی بالینی بیمارستان قائم (عج) مشهد با نوبت قبلی و بر اساس برنامه تعیین شده انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N325318

وبگردی