آفتاب
عبدالفتاح السیسی:

نظام مرسی در توطئه های ضد مصری نقش داشت

نظام مرسی در توطئه های ضد مصری نقش داشت

رئیس جمهوری جدید مصر شب گذشته در سخنانی اعلام کرد که نظام محمد مرسی در توطئه های ضد مصری نقش داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر اعلام کرد که به قانون اساسی و حفظ احترام و کرامت مصری ها احترام خواهد گذاشت.

وی افزود: انقلاب 25 ژانویه و 30 ژوئن راه را برای یک دوره جدید در مصر باز کرد. ما نسبت به حفظ حقوق فقرا و افراد کم درآمد حرص می ورزیم و اجازه نخواهیم داد به آزادی فکر و اندیشه آسیبی برسد.

السیسی خاطرنشان کرد: مصر را بر اساس عدالت اجتماعی و کرامت انسانی بنا خواهیم کرد. مصر در تصمیم گیری های خود مستقل است و هرگونه دخالت در امور داخی خود را رد می کند.

رئیس جمهوری مصر گفت که مقابله با تروریسم و برقراری امنیت و ثبات در راس اولویتهای وی قرار دارد.

وی اظهار داشت: نظام محمد مرسی در توطئه های ضد مصری نقش داشت و ارتش مصر نقش اساسی در به ثمر رسیدن خواست مردم داشت و ارتش همچنان حامی ملت باقی خواهد ماند.

السیسی افزود: الازهر و کلیسا باید نقش مثبتی بر ساخت میهن داشته باشند. وی گفت: مصر به فلسطین، ملت دوست و برادر کمک خواهد کرد تا به حقوق خود یعنی تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 67 و به پایتختی قدس شریف دست یابد.

مراسم تحلیف عبدالفتاح السیسی روز گذشته در قاهره و با حضور مقامات برخی کشورهای جهان برگزار شد. امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه کشورمان در این مراسم حضور داشت.

 

 

 

کد N325181

وبگردی