آفتاب

خطر سکته قلبی در ورزشکارانی که آمفتامین استفاده می‌کنند

خطر سکته قلبی در ورزشکارانی که آمفتامین استفاده می‌کنند

مصرف آمفتامین زمان خسته شدن به هنگام ورزش را به تاخیر می‌اندازد که این موضوع ممکن است به قلب ورزشکاران آسیب برساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هنگامی که در دمای بالا ورزش می‌کنیم، خستگی نشان می‌دهد که باید چه زمانی ورزش را متوقف کنیم. خستگی زمانی ایجاد می‌شود که دمای بدن به دمای بیش از حد و خطرناکی برسد. استفاده از آمفتامین در بعضی از ورزش‌ها قدغن است، زیرا زمان خستگی را به تاخیر می‌اندازد.

آمفتامین خستگی را به تاخیر می‌اندازد که این ممکن است باعث سکته قلبی شود. در جلسه سالانه کالج آمریکایی پزشکی ورزشی بیان شد که آمفتامین ماکزیمم اکسیژن دریافتی را افزایش می‌دهد و به این ترتیب زمان خسته شدن را به تاخیر می‌اندازد، زیرا دمایی که بدن در آن احساس خستگی می‌کند را بالاتر می‌برد.

این تحقیقات بر روی موش‌ها انجام شد. موش‌ها در اتاقی با دمای 89.6 فارنهایت بر روی تردمیل دویدند. بعضی از موش‌ها آمفتامین دریافت کردند که به ازای هر کیلوگرم وزن برای بعضی از آنها یک میلی‌گرم و برای بعضی دیگر دو میلی‌گرم بود و گروه دیگر تنها محلول نمک مصرف کردند.

همانطور که انتظار می‌رفت موش‌هایی که آمفتامین دریافت کردند، در دمای بالاتری احساس خستگی کردند. ضمنا موش‌هایی که دوز بیشتری آمفتامین مصرف کردند زودتر به این دمای بالا رسیدند. بنابراین زمان خسته شدن آنها افزایش نیافت.

همچنین محققان دریافتند عضلات افرادی که دوز بیشتری آمفتامین دریافت کردند، اکسیژن بیشتری مصرف می‌کنند.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

کد N324954

وبگردی