آفتاب

معترضان کرد ترکیه بار دیگر با پلیس درگیر شدند

معترضان کرد ترکیه بار دیگر با پلیس درگیر شدند

آنکارا - ایرنا - درگیری معترضان کرد ترکیه با نیروهای پلیس و امنیتی به دو منطقه «اوک میدانی» و «باغدیلار» در شهر استانبول ترکیه رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه، شماری از معترضان کرد و اعضای گروه های چپگرا در مناطقی در استانبول در اعتراض به کشته شدن دو نفر از اکراد در شهرستان ˈ لیجه ˈ در استان ˈ دیاربکر ˈ عصر امروز (یکشنبه) در منطقه ˈ اوک میدانی ˈ و ˈ باغدیلار ˈ دست به تظاهرات زدند.

معترضان در این تظاهرات ضمن سردادن شعارهایی علیه دولت آنکارا، کوکتل مولوتوف به سوی پلیس پرتاب کردند که نیروهای پلیس برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش استفاده کرد.

به گزارش منابع خبری ترکیه، در شهرهای آنکارا، توکات و ازمیر نیز تظاهرات مشابهی در اعتراض به مرگ دو نفر از معترضان کرد برگزار شد.

در تظاهرات معترضان کرد ترکیه در شهرستان ˈلیجهˈ در استان ˈدیاربکرˈ در جنوب شرق این کشور نیز دو نفر از تظاهرکنندگان توسط نظامیان کشته شدند.

پس از تامین امنیت جاده مواصلاتی ˈدیاربکر - بینگولˈ که توسط تظاهرکنندگان کرد مسدود شده بود، حمله ای مسلحانه علیه نیروهای نظامی ترکیه در منطقه رخ داد.

در آتش متقابل نیروهای نظامی ترکیه، سه نفر از جمله یک نظامی و دو معترض کرد زخمی شدند که یکی از مجروحان کرد پس از انتقال به بیمارستان جان سپرد. کشته شدن این مخالف دولت آنکار سبب تظاهراتی در منطقه لیجه شد که در نتیجه آن یک تظاهر کننده دیگر بر اثر اصابت گلوله نیروهای نظامی ترکیه کشته شد.

خاورم *2010*230 ** 2023
کد N324943

وبگردی