آفتاب

جان کری: اعضای آزاد شده طالبان برای آمریکا تهدید محسوب می شوند

جان کری: اعضای آزاد شده طالبان برای آمریکا تهدید محسوب می شوند

نیویورک- ایرنا- در حالیکه جدال در آمریکا بر سر پیامدهای امنیتی آزاد کردن پنج عضو طالبان ادامه دارد، وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد که در صورتیکه آنها به میدان جنگ بازگردند تهدیدی بزرگ برای آمریکا خواهند بود.

به گزارش ایرنا؛ جان کری روز یکشنبه به سی ان ان گفت که نمی توان مدعی شد که این اعضای طالبان نمی توانند به افغانستان بازگشته و تهدید ایجاد کنند. آن ها دیر یا زود، الان یا در آینده وارد درگیری با ما خواهند شد که تهدید بزرگ خواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا در عین حال از آزاد کردن بو برگدال دفاع کرد و گفت: غیر قابل قبول خواهد بود که یک آمریکایی در ورای خود رها می کردیم.

از هنگام تبادل بو برگدال با پنج عضو طالبان، جمهوریخواهان کاخ سفید را متهم کرده اند که امنیت آمریکا را به خطر انداخته است.

به گفته جمهوریخواهان اوباما با تروریست ها و طالبان که پیوند عمیقی با القاعده دارند دست به معامله زد و پنج مقام بلندپایه طالبان را آزاد کرده است.

از سوی دیگر فاکس نیوز در یک برنامه خبری درباره بو برگدال مدعی شد که وی به اسلام گرویده و حتی قسم خورده که به عنوان یک سرباز مخلص اسلام خواهد جنگید.

در این برنامه که روز شنبه با حضور شش نفر از هم قطاران سابق برگدال در افغانستان پخش شد، آن ها گفتند که شکی ندارند برگدال از خدمت ارتش فرار کرده بود.

این سربازان سابق ارتش آمریکا برگدال را متهم به خیانت و زیرپا گذاشتن قسم نظامی خود برای کشورش کردند.

بو برگدال از سال 2009 به مدت 5 سال در اسارت گروه طالبان بوده و در این مدت در کشور افغانستان به سر می برده است.

اروپام 2251 **1908** 3404
کد N324911

وبگردی