آفتاب

ایران و سنگاپور ظرفیت‌های زیادی برای توسعه همکاری‌ها دارند

ایران و سنگاپور ظرفیت‌های زیادی برای توسعه همکاری‌ها دارند

ایران و سنگاپور ظرفیت‌های زیادی برای توسعه همکاری‌ها دارند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز در دیدار خانم حلیمه یعقوب، رئیس مجلس سنگاپور، آن کشور را کشوری جوان و پیشرفته دانست وگفت: زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف نشان از برنامه درست مسؤولان برای جلوگیری از تشنجات داخلی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری پیروان ادیان مختلف را یک اصل قرآنی خواند و گفت: ویژگی‌های انسانی و اخلاق باید سرلوحه رفتار و گفتار باشد که اوضاع سنگاپور از این لحاظ یک نمونه خوب در جهان است.

وی با اشاره به تخاصمات مذهبی در بعضی از کشورهای جنوب شرقی آسیا، گفت: بسیاری از امکانات آن کشورها صرف نزاع‌های مذهبی می‌شود که جایگاهی در عقل و منطق ندارد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گسترش روابط و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه برای توسعه همکاری‌ها را ضروری دانست وگفت: دو کشور ایران و سنگاپور مشترکات فراوانی در اقتصاد و فرهنگ دارند و مسؤولین باید برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص دورنمای مذاکرات ژنو، گفت: ایران در اثبات حقانیت خود و جلب اعتماد جهانیان جدی است تا همگان بدانند آنچه تا به حال درباره پرونده هسته‌ای ایران گفته شد، سیاسی است.

ایشان با ابراز رضایت از پیشرفت مذاکرات، گفت: به مراحل حساس رسیده‌ایم و طرف‌های مذاکره باید اراده‌ای برای حل موضوعات داشته باشند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به دعوت رئیس مجلس برای سفر به سنگاپور، گفت: اگر فرصتی باشد، حتماً برای دیدن موفقیت‌های سنگاپور می‌آیم.

خانم حلیمه یعقوب نیز با اشاره به سفرهای گذشته خود به ایران، گفت: روابط دو کشور پیشینه‌ای 40 ساله دارد و رفت وآمدهای مسؤولین دو کشور مرتب برقرار بود.

رئیس مجلس سنگاپور روابط و رفت وآمدها در سطح مسؤولین را کافی ندانست و گفت: معتقدیم مردم دو کشور باید با هم رفت و آمد و دادوستد داشته باشند.

وی با اشاره به تاریخ و تمدن سرزمین ایران، گفت: بسیار مشتاق گسترش روابط در سطح پارلمان هستیم و می‌خواهیم رفت و آمدهای گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور را گسترش دهیم.

خانم حلیمه یعقوب با اشاره به جایگاه مسلمانان و زنان در مجلس سنگاپور گفت: 25 درصد نمایندگان را زنان تشکیل می‌دهند و 13 نماینده مسلمان در مجلس داریم که 4 نفر آنها از زنان مسلمان هستند.

رئیس مجلس سنگاپور با دعوت از آیت الله هاشمی رفسنجانی برای سفر به سنگاپور گفت: اگر تشریف بیاورید، بیشتر با اوضاع اقتصادی، ترکیب جمعیتی و چگونگی زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف آشنا می‌شوید.

انتهای پیام

کد N324861

وبگردی