آفتاب
لس آنجلس تایمز:

مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا نشانه سخت شدن مذاکرات هسته ای است

مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا نشانه سخت شدن مذاکرات هسته ای است

اعلام مذاکرات هسته ای دو جانبه بین ایران و آمریکا در روزهای آتی واکنش های متفاوتی در رسانه های اروپا و آمریکا داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه با انتشار مطلبی درباره دیدارهای جداگانه نماینده های ایران و آمریکا و ایران و روسیه در روزهای آتی را نشانه و فرصت خوبی برای دستیابی به یک توافق هسته ای جامع بین ایران و گروه 1+5 خوانده و نوشت: ایران هفته آینده مذاکرات جداگانه‌ بی‌سابقه‌ای با آمریکا و روسیه خواهد داشت که به عقیده واشنگتن این مذاکرات "فرصت خوبی" برای سرعت بخشیدن به مذاکرات هسته‌ای ایران است که هم‌اکنون در وضعیت دشواری قرار دارد.

در ادامه گزارش خبرگزاری فرانسه با اشاره به مذاکرات هفته آینده ایران با آمریکا و روسیه در ژنو و رم می نویسد: این نخستین بار است که تهران خارج از چارچوب مذاکرات با گروه 1+5 و تحت هدایت کاترین اشتون رئیس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مذاکرات دوجانبه‌‌‌ای با آمریکا و روسیه انجام خواهد داد.

بر اساس این گزارش، هدف مذاکرات دو جانبه ای که قرار است در روزهای آتی بین ایران و آمریکا و روسیه انجام شود در واقع تدارک و آماده‌سازی برای نشست آتی تهران و گروه 1+5 است که قرار است طی روزهای 26 تا 30 خردادماه در وین برگزار شود.

همچنین روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز با اشاره به مذاکرات دو جانبه روزهای آتی بین ایران و آمریکا نوشت: مذاکرات مستقیم تهران و واشنگتن نشان می‌دهد که مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در وین با مشکل مواجه شده است. لس آنجلس تایمز در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به اعزام ویلیام برنز برای مذاکره با ایران نوشت: آمریکا بهترین مذاکره‌کنندگان خود را برای این گفت‌وگوها انتخاب کرده است تا به ایران فشار وارد کند. در عین حال این روزنامه با اشاره ضمنی به طرح درخواست این مذاکره از سوی آمریکا ادامه داد: البته اگر طرف ایرانی حرفی برای گفتن نداشت هرگز این دعوت را نمی‌پذیرفت.

ایران هفته آینده مذاکرات جداگانه‌ بی‌سابقه‌ای با آمریکا و روسیه خواهد داشت که به عقیده واشنگتن این مذاکرات «فرصت خوبی» برای تسریع مذاکرات درخصوص پرونده هسته‌ای ایران است که هم‌اکنون در وضعیت دشواری قرار دارد.

کد N324790

وبگردی