آفتاب

برونو: تیم ملی ایران می‌تواند در برزیل موفق شود

برونو: تیم ملی ایران می‌تواند در برزیل موفق شود

مربی تجزیه و تحلیل بدنی تیم ملی فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد تیم ملی در برزیل 2014 موفق عمل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از فدراسیون فوتبال، در ابتدا برونو درباره تخصص‌های حرفه‌ای خود این گونه توضیح داد: دو تخصص دارم که تخصص اولم تمرین روی عملکرد بازیکنان است و در درجه اول روی تمرین بازیکنان چه در زمین مسابقه و چه در باشگاه بدنسازی تمرکز دارم و تخصص دومم هم ریکاوری و بازیابی سریع توانایی بازیکنان است.

وی ادامه داد: البته این حرفه جدیدی نیست و استفاده از آن به سال‌های اخیر محدود نمی‌شود اما کاری که ما در تیم ملی فوتبال ایران انجام می‌دهیم این است که بیش از مواقع دیگر روی جزییات بازیکنان ریز می‌شویم. البته برای من بسیار مهم، کلیدی و همین طور دشوار است که باید بررسی کلی در مسائل تمرینی، تغذیه‌ای و ریکاوری و عملکردی کل بازیکنان داشته باشم. با دقت زیادی روی تک‌تک آنها کار می‌کنم و امیدوارم در مسابقات موفق شویم.

برونو بیان کرد: از بودن در تیم ملی فوتبال ایران بسیار خوشحال هستم. به این دلیل که تجربه کار با ملی‌پوشان ایران را نداشتم. در درجه اول باید خودم را به آنها اثبات می‌کردم تا پس از آشنایی آنها با تخصصم و آماده‌سازی ذهن آنها برنامه‌های خود را روی بازیکنان اجرا کنم تا به اهداف مورد نظرم برسم.

برونو درباره شرایط بدنی بازیکنان ایران در مقایسه با شرایط بدنی بازیکنان باشگاه کورینتیانس گفت: کارم را در تیم ملی ایران از اردوی آفریقای جنوبی شروع کردم و با توجه به این که آن اردو با بازیکنان داخلی لیگ ایران برگزار شد و تازه مسابقاتشان به پایان رسیده بود، در واقع میزان آمادگی و عملکرد بازیکنان در سطح پایین‌تری نسبت به شرایط حال حاضرشان قرار داشت. اطمینان دارم در صورت انجام برنامه‌ها و در صورتی که فرصت انتقال تجربه‌هایی که در باشگاه کورینتیانس به دست آوردم را داشته باشم، بازیکنان تیم ملی ایران همین روند رو به رشد خود را ادامه خواهند داد. از نکات جالبی که در بدو ورودم به تیم ملی در آفریقای جنوبی نظرم را به خودش جلب کرد این بود که متوجه شور و اشتیاق بسیار زیاد بازیکنان تیم ملی برای کار کردن، ارتقا بخشیدن و تمرکز برعملکردشان شدم.

وی درباره نحوه و مدت آشنایی با کارلوس کی‌روش گفت: به این دلیل که تجربه کار در باشگاه رئال‌مادرید را داشتم و کی‌روش هم تجربه مربیگری در این باشگاه را داشت، چند مرتبه‌ای یکدیگر را در شهر مادرید دیده بودیم اما آشنایی اصلی ما زمانی به وجود آمد که کی‌روش به شهر سائوپائولو و برای بازدید از کمپ باشگاه کورینتیانس آمده بود. کی‌روش آنجا متوجه حضور من شده و از من خواست با تیم ملی ایران همکاری کنم.

برونو در پاسخ به این سوال که سخت‌ترین بازی ایران در جام‌جهانی کدام بازی خواهد بود، گفت: مطمئنا برای ایران و همه تیم‌ها بازی نخست بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که شرایط روحی جدیدی ایجاد می‌کند و از نظر احساسی بازیکنان در سطح بالایی قرار می‌گیرند. بدون شک احتیاج داریم که بازی اول جام‌جهانی را خوب شروع کنیم تا بتوانیم رویاهای خود را زنده نگه داریم و امیدوارانه به مرحله بعد صعود کنیم. البته اعتقاد قلبی من این است که به هیچ وجه نمی‌توانیم پیش از شروع یک بازی درباره آن صحبت کنیم و یادمان نرود که بازی فوتبال همیشه یازده مقابل یازده است. اعتقاد دارم که بازیکنان تیم ما می‌توانند موفق شوند؛ چرا که این تیم قلب بزرگی دارد.

مربی تجزیه و تحلیل بدنی تیم ملی در آخرین سوال نسبت به شناخت قبلی و همکاریش با تیم ملی ایران گفت: این را باید بگویم که از همکاری با تیم ملی ایران بسیار خوشحال هستم و این باعث افتخارم است. البته این فرصت بسیار خوبی برای من هم هست؛ چرا که شناخت بهتر و بیشتری از تیم، مردم و فرهنگ غنی ایران پیدا کردم و متوجه این موضوع شدم که خیلی از مطالب مشترک بین ایران و برزیل وجود دارد. ملت برزیل هم در چند سال گذشته با مشکلات رو‌به‌رو بوده است اما مانند ملت ایران هیچ موقع قطع امید نکرده و مبارزه جویانه برای رسیدن به هدفشان تلاش کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N324602

وبگردی