آفتاب
| 174490

پاسخ آیت‌الله هاشمی به درخواست جوانان برای بازگشت به نماز جمعه

پاسخ آیت‌الله هاشمی به درخواست جوانان برای بازگشت به نماز جمعه

جوانان سرمایه­‌های نظام اسلامی هستند و استفاده از یك سرمایه ملی برای منافع باندی، خیانت به تشیّع، انقلاب، ایران و مردم است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد درخواست‌ها برای بازگشت به خطبه‌های نماز جمعه پاسخ داد و گفت: نباید به تریبون نماز جمعه نگاه باندی داشت و به خاطر امیال جناحی، از كسی تعریف و تمجید كرد و به كسانی توهین كنند و تهمت بزنند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری هفته جوان، با یادآوری پیروزی درخشان تیم ملی والیبال ایران بر تیم برزیل در بیست و پنجمین دوره لیگ جهانی والیبال، گفت: این پیروزی هدیه اعضای تیم ملی به جوانان این سرزمین است كه شایسته تقدیرند.

رئیس مجمع تشیص مصلحت نظام با اشاره به نقش جوانان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی و به ویژه 8 سال دفاع مقدس، گفت: جوانان ما، با پشتوانه غنی تمدن ایران و فرهنگ متعالی اسلام، در همه شرایط الهام بخش هستند و می­توانند در علم، دانش، تكنولوژی و مدیریت­‌ها بدرخشند.

وی تدوین «منشور تربیتی نسل جوان» در گذشته را اقدامی برای هدایت برنامه­ها خواند و گفت: مسؤولین فعلی می­توانند با توجه به شرایط زمان در آن منشور تجدیدنظر كنند، امّا توجه داشته باشند كه در برنامه­ ریزی برای جوانان نباید صرفاً سراغ محدودیت­ها و بستن پنجره­ها بروند.

آیت­الله هاشمی رفسنجانی با انتقاد از كسانی كه با سؤاستفاده از آیینه روشن احساسات جوانان، به دنبال منافع باندی می­گردند، گفت: جوانان سرمایه­‌های نظام اسلامی هستند و استفاده از یك سرمایه ملی برای منافع باندی، خیانت به تشیّع، انقلاب، ایران و مردم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اقدام خوب وزارت ورزش و جوانان در برگزاری جشن بزرگ بخشش و سخنرانی ارزشمند حجت­الاسلام والمسلمین حاج حسن آقا خمینی در آن، گفت: عفو و بخشش در ذات ایرانیان مسلمان نهفته است و قرآن كریم با تأكید بر اهمیت «عفو» در دوام و بقای سطوح مختلف جوامع، به انسان­ها می­آموزد كه لذتی كه در بخشش است، در انتقام نیست.

وی نگاه تك بعدی به اسلام را باعث دوری و كم توجهی طبقه تحصیل­كرده جهان نسبت به فرهنگ قرآن دانست وگفت: بعضی­ها از كنار آیات مكرر قرآن كه بر عفو و بخشش تأكید می­كنند، می­گذرند و با استناد به آیه قصاص، حرف­هایی می­زنند كه در تفسیر اسرائیلیات هم نیست.

آیت­الله هاشمی رفسنجانی آگاهی جوانان ایرانی نسبت به علم روز و استفاده درست از ابزار اطلاع رسانی را ستود و گفت: جوانان ایرانی حتّی در روستاهای دور افتاده، اخبار روز جهان، منطقه و داخل كشور را می­دانند و تحلیل می­كنند و این پدیده براساس منطق انسانی و تعالیم قرآن، فرخنده و مبارك است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ یكی از حاضرین كه گفته بود: «از طرف گروهی از جوانان تقاضای حضور مجدد در خطبه­های نماز جمعه را دارم»، گفت: نماز جمعه یك تریبون سیاسی، عبادی برای نظام است و خطبه­های آن به جای دو ركعت نماز، ایراد می­شود و نباید نگاه باندی داشت و به خاطر امیال جناحی، از كسی تعریف و تمجید كرد و به كسانی توهین كنند و تهمت بزنند.

در آغاز این دیدار آقای دكتر محمود گلزاری، معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت­ها و برنامه­های هفته جوان در كشور، گفت: برای اثبات چهره رأفت شیعیان و جلوه آن در جهان به مناسبت هفته جوان، جشن بزرگ بخشش را داشتیم كه امیدواریم ادامه یابد.

کد N324470

وبگردی