آفتاب
لاریجانی در مراسم تجلیل از جانبازان قوه مقننه:

بصیرت از طریق روحیه جهادی حاصل می‌شود

بصیرت از طریق روحیه جهادی حاصل می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بصیرت از طریق روحیه جهادی برای انسان حاصل می شود اینگونه نیست که بصیرت واقعی فقط از طریق خواندن بدست آید بلکه بخشی از بصیرت این است که فرد با همه هستی خود با حقیقت روبرو شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از نمایندگان و کارکنان جانباز قوه مقننه با اشاره به اینکه یکی از افتخارات مجلس این است که در آن سیمای نورانی نمایندگانی که در دفاع مقدس نمود چشمگیر داشتند و به افتخار جانبازی نایل شدند،حضور دارند، اظهار داشت: اینها هم برای خود و هم برای کشور مایه سعادت هستند.

وی افزود: یکی از نکات مهمی که در حرکت جهادی وجود دارد این است که جامعه را زنده و پویا می کند، حضور کسانی که فکر جهادی دارند، باعث پویایی و زنده بودن جامعه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به مدیریت جهادی در شعار امسال ادامه داد: مدیریت جهادی نیاز به افرادی دارد که آن را لمس کرده باشند، این فضلی برای مجلس است که در آن کارکنان و نمایندگانی هستند که مفتخر به درجه جانبازی هستند.

لاریجانی با اشاره به اینکه بصیرت از طریق روحیه جهادی برای انسان حاصل می شود، تصریح کرد: بصیرت واقعی از طریق خواندن حاصل نمی شود. بخشی از بصیرت از طریق خواندن و معرفت حاصل می شود، اما بخش دیگر آن این است که فرد با همه هستی خود با حقیقت روبرو شود.

رئیس قوه مقننه گفت: تفکر جهادی در زندگی و حیات جهادی رکن اساسی است و ایجاد بصیرت می کند.

وی با بیان اینکه اهل بصیرت کسانی هستند که لباس مجاهدت به تن داشته باشند، خاطر نشان کرد: برای ما افتخار است که در محضر کسانی باشیم که به عنوان نماینده و کارکنان مجلس سابقه مجاهدت دارند، چه کسانی که جانباز هستند و چه کسانی که آزاده برای کشور سرمایه به شمار می روند که روحیه درخشندگی و پویایی از این ویژگی حاصل می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چند روز پیش کتابی در مورد زندگی یکی از آزادگان که در زندان الرشید عراق نگارش پیدا کرده بود را خواندم، بیان کرد: این کتاب بسیار زیبا نوشته شده، خاطرات را به خوبی بیان کرده که این خاطرات گوشه‌ای از مبارزات واقعی فرزندان کشور است که اگر در میدان مجاهدت عمری را طی کرده و گرفتار اسارت شدند، آن را میدان جدید مجاهدت برای خود در نظر گرفتند.

لاریجانی در پایان با آرزوی موفقیت و پیروزی برای جانبازان و آزادگان ابراز امیدواری کرد که این عزیزان همواره عامل سربلندی کشور باشند.

کد N324430

وبگردی