آفتاب

کمک آمریکا به یک شبکه تلویزیونی در نیجریه برای مقابله با بوکوحرام

کمک آمریکا به یک شبکه تلویزیونی در نیجریه برای مقابله با بوکوحرام

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: ایالات متحده به یک کانال تلویزیونی جدید ماهواره‌ای 24 ساعته در شمال نیجریه برای مقابله با شبه نظامیان بوکوحرام و سایر گروه‌های تابع در این منطقه کمک مالی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، یکی از مقام‌های آمریکایی با تایید این پروژه اعلام کرد که این مساله و کمک مالی به این شبکه جدید تلویزیونی ماهواره‌ای در دست اقدام است اما به ذکر کامل جزئیات نپرداخت. ایالات متحده باید از اقدامات دولت نیجریه در ایجاد یک جایگزین جاذب در مقابله با شبه نظامیان استفاده کند.

این مقام مسئول دولت واشنگتن افزود: این پروژه در نتیجه مذاکره با دولت ابوجا به تاریخ 2012 و برای همکاری به منظور مقابله با بوکوحرام و راه‌اندازی کانال تلویزیونی برای ساکنان نیجریه انجام شده است. در ماه‌های اخیر واشنگتن همکاری خود را با این کشور آفریقایی برای مقابله با خشونت‌ها از جانب بوکوحرام افزایش داده است که این همکاری‌ها شامل شناسایی، نظارت و کمک‌های ارتباطی پس از ربوده شدن 200 دختر محصل در آوریل 2014 است.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه می‌نویسد: این کانال تلویزیونی ماهواره‌ای 24 ساعته هنوز اجرایی نشده اما اداره مقابله با تروریسم آمریکا مجری آن است و مبلغ ارایه شده برای پشتیبانی آن احتمالا شش میلیون دلار می‌شود.

کارشناسان سیاست خارجی می‌گویند که این پروژه با چالش‌های زیادی در منطقه‌ای که سطح پایینی از زیرساخت‌ها، سرویس‌های خدمات اجتماعی، سواد و امنیت را دارد، مواجه می‌شود. در نیجریه دستیابی به برق محدود است و مردم کمی تلویزیون دارند. علاوه براین به خبرنگاران در منطقه نیز باید در این باره آموزش داده شوند.

انتهای پیام

کد N324410

وبگردی