آفتاب

افشای هم‌پیمانی اسرائیل با کشورهای عرب سنی مذهب

افشای هم‌پیمانی اسرائیل با کشورهای عرب سنی مذهب

تحلیل‌گر معروف رژیم صهیونیستی با بیان اینکه عربستان خدمات زیادی به اسرائیل کرده است، گفت: ما برنامه‌هایی را که برای ترور حاکمان کشورهای عربی طرح‌ریزی شده بود، ناکام گذاشتیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشرة، بن کاسپیت یکی از تحلیل‌گران و مجریان برنامه‌های تلویزیونی در تل‌آویو در گزارشی اعلام کرد که سازمان جاسوسی اسرائیل برنامه‌هایی را که برای ترور حکام عرب و ایجاد کودتا در کشورهای عربی، طرح‌ریزی شده بود، ناکام گذاشت.

وی افزود: در دوره اخیر تماس‌های محرمانه و همکاری امنیتی و استراتژیک اسرائیل با برخی کشورهای حوزه خلیج (فارس) افزایش یافته است.

کاسپیت خاطرنشان کرد: عواملی که کشورهای حوزه خلیج (فارس) را به چنین همکاری محرمانه‌ای وا می‌دارد، منافع مشترک آن‌ها در خصوص مقابله با برخی گروه‌های تندرو از یک سو و مقابله با برنامه هسته‌ای ایران از سوی دیگر است.

وی تاکید کرد: هم‌پیمانی خوبی میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی سنی مذهب وجود دارد به ویژه عربستان از طریق فشار آوردن بر واشنگتن برای عدم سهل‌انگاری در خصوص برنامه هسته‌ای ایران خدمات زیادی به اسرائیل کرده است.

وی گفت: آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل که برای اولین بار دیدارهای محرمانه میان خود با برخی مسئولان کشورهای حوزه خلیج (فارس) را فاش کرد، خواهان عادی سازی روابط میان تل‌آویو با کشورهای مذکور است.

همچنین لیبرمن معتقد است که اقدام مهم برای حل و فصل مشکلات منطقه‌ای در عادی سازی روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای میانه رو نهفته است و پس از آن است که می‌توان در خصوص حل درگیری‌ها با فلسطین صحبت کرد.

کاسپیت اظهار داشت: تاریخ دیدارهای محرمانه میان لیبرمن و برخی مسئولان عربی به دوره‌ای برمی‌گردد که وی به عنوان کاردار در این کشورها فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام

کد N324019

وبگردی