آفتاب
جهانگیری:

تاکید رییس‌جمهور بر هر چه سریعتر جاری شدن دولت الکترونیک

تاکید رییس‌جمهور بر هر چه سریعتر جاری شدن دولت الکترونیک

معاون اول رییس‌جمهور گفت: یک اراده جدی در دولت وجود دارد که حتما دولت الکترونیک را جاری و ساری کنیم و این موضوع جزء سیاست‌های مورد تاکید رییس‌جمهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه ضمن تشکر از مجموعه فعالان مالی کشور، سیستم بانکی و بیمه اظهار کرد: مسئولیت بسیار مهم و سنگینی در این برهه خاص بر دوش این مجموعه است و دولت برای عبور از چالش‌های پیش‌رو با استفاده از این مجموعه تمهیدات مهمی را در نظر دارد.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین مباحث مورد توجه در کشورمان، توسعه کشور است. با توجه به منطقه‌ای که در آن قرار داریم ضرورت دارد که ایران از هر نوع شایستگی و توانمندی را که دارای آن است توسعه دهد و نباید این تصور ایجاد شود که خدای نکرده وضعیت ایران نسبت به کشورهای منطقه از نظر توسعه وضعیت مطلوبی نیست.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه مساله بیکاری و ایجاد اشتغال برای نیروهای جوان تحصیلکرده که مطالبه کار را دارند چالشی کوتاه مدت و بلندمدت خواند و گفت: بررسی‌های ما در شورای اشتغال این موضوع را مدنظر قرار داده که اقتصاد ایران باید بتواند برای عبور از چنین چالشی سالانه بین یک تا یک و نیم میلیون شغل پایدار ایجاد کند. با بررسی‌های انجام شده در سازمان مدیریت و با برنامه‌ریزی‌های مختلف این موضوع عنوان شد که الزام این یک میلیون شغل رشد سرمایه‌گذاری بالای 12 درصد است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: با وجود این‌که در هشت سال گذشته اقتصاد ایران بزرگ شده است، ممکن است با رشد هشت درصد هم بتوانیم به یک میلیون شغل برسیم اما نیاز ما به منابع هم بالاست.

وی خاطرنشان کرد: ما در جلسات ستاد هماهنگ اقتصاد که با حضور رییس‌جمهور تشکیل می‌شود این موضوع را مورد توجه قرار داده‌ایم که چگونه ابزارهای مختلف را باید به خدمت بگیریم تا منابع مورد نیاز را تامین کنیم. پیام مهم دولت نیز در این مقطع این خواهد بود که ما هم به منابع مالی زیاد برای خروج از رکود نیاز داریم و هم خواهان منابع مالی بیشتری برای سرمایه‌گذاری در کشور هستیم.

وی افزود: مجموعه طرح‌های پیش نیاز توسعه‌ای در حال حاضر ضرورت کشور است که باید تامین مالی شود. ضمن اینکه ما در بخش‌های مختلف همچون پارس جنوبی به چندده میلیارد دلار منابع نیاز داریم. در طرح های مختلف پتروشیمی، شبکه راه‌آهن، توسعه بنادر، صنعت، فولاد، صنایع معدنی، مس و آلومینیوم نیز مجموعه بزرگی است که نیاز به چندده میلیارد دلار منابع مالی دارد و باید به سرعت برای آن سرمایه‌گذاری کرد.

جهانگیری با بیان این‌که فکر می‌کنیم تاکنون بار توسعه و تجهیز منابع بنگاه‌های اقتصادی بانک‌محور بوده، گفت: اول از همه باید از نظام بانکی تشکر کرد نظام بانکی کشور در دوره اخیر مظلوم واقع شد در حالیکه مجموعه‌ای است که مسئولیت تجهیز منابع در کشور بر دوش آن است.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه گفت: به هر ترتیب نظام بانکی کشور اشکالاتی دارد اما خدمات ارزشمندی انجام داده و البته تجهیز منابعش باید بیشتر شود و ما انتظار داریم سیستم بانکی برای خروج از رکود منابع بیشتری را تجهیز کند.

وی گفت: دوستان ما در بورس تهران یک مسئولیت جدید را بر عهده بگیرند و در این راستا اگر نیاز به حمایت و سازوکارهای جدید دارند آن را اعلام کنند.

جهانگیری در ادامه با بااهمیت دانستن توجه به دولت الکترونیک از سوی دستگاه‌های اجرایی، گفت: یک اراده جدی در دولت وجود دارد که حتما دولت الکترونیک را جاری و ساری کنیم و این موضوع جزء سیاست‌های مورد تاکید رییس‌جمهور است و به وزارت فناوری اطلاعات نیز عنوان شده است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که باید زیرساخت‌های لازم برای دولت الکترونیک را مهیا کنیم، گفت: ما باید هم‌اکنون سامانه‌های گمرک، مالیات، سیستم بانکی و بورس را به هم وصل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد به عنوان یکی از اقدامات پیشگیرانه از مفاسد این موضوع عنوان شد که سامانه دولت الکترونیک را به سرعت شکل دهیم.

انتهای پیام

کد N324018

وبگردی