آفتاب

علی عسگری: غفلت و جهل استعدادهای را از بین می‌برد

علی عسگری: غفلت و جهل استعدادهای را از بین می‌برد

معاون امور پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت‌های نهم و دهم، اظهار کرد: اقتصاد دونده ما در هشت سال گذشته به دلیل توجه نکردن به حرف‌های کارشناسی از مسیر خود دور شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عسگری در همایش مردمی اقتصاد مقاومتی که از سوی حزب اصلاحات ایران زمین برگزار شد با تاکید بر این‌که علم،‌ آگاهی و تجربه برای پویایی اقتصاد و به وجود آمدن اقتصاد تولیدی و مولد از مولفه‌های اصلی هستند، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است.

وی با بیان این‌که بی‌اطلاعی، غفلت،‌ نادانی و جهل استعدادها را از پای در می آورد، خاطرنشان کرد: ما در گذشته دچار سراب و رفتارهای غیرعقلانی و غیرعالمانه در عرصه اقتصادی کشور بودیم. اقتصاد ما در هشت سال گذشته همچون دونده‌ای قوی بود، اما به دلیل توجه نکردن به صحبت‌های کارشناسی از مسیر خود دور شد.

وی با اشاره به توزیع پول توسط دولت گذشته و همچنین رفتارهای پوپولیستی رایج در دولت‌های نهم و دهم اظهار کرد: در سال‌های گذشته اراده‌، عشق و انرژی جوانانی که هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند در حوزه اقتصادی هدر رفت؛ چرا که از آنها در حوزه اشتغال و اقتصاد مولد استفاده نشد.

عسگری با تاکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست گفت: اقتصاد مقاومتی نیازمند عمل است و این عمل را مسوولین کشور باید مورد تاکید و توجه خود قرار دهند. راهی که ما در چند سال اخیر طی کردیم، اتلاف سرمایه‌ها بود؛ چرا که ما با عدد و رقم می‌توانیم ثابت کنیم که ساده‌انگاری‌ها که در عرصه سیاست خارجی و همچنین سیاست داخلی در سالهای اخیر صورت گرفت چالش‌های به وجود آورد که دمار از روزگار نظام در آورد.

وی با اشاره به انتخابات 24 خرداد سال 92 افزود: مردم با همراهی بزرگانی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به صحنه آمدند و دولتی را برگزیدند که دیگر دولت شعار و ساده انگاری در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سیاست خارجی نباشد مردم دولتی انتخاب کردند که به جوانان اهمیت می‌دهد.

معاون امور پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاسیس شورای عالی اقتصاد بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم انتقاد منصفانه از دولت تاکید کرد و گفت: امروز مشکلات بسیار جدی بر سر راه دولت قرار دارد ما باید با نقد منصفانه و دلسوزانه خود به کمک دولت بیاییم و با روش‌های عالمانه دولت را برای برون رفت از این مشکلات کمک کنیم.

وی با تاکید بر لزوم مطالبه‌گر بودن احزاب کشور افزود: رابطه صمیمانه و نقد منصفانه دولت از سوی احزاب کشور یکی دیگر راه‌های کمک به دولت است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم توجه به شرکت‌های دانش بنیان در کشور گفت: جوانان ما باید امروز احساس نشاط و توانایی کارآمدی داشته باشند در همین راستا ما باید تلاش کنیم تا با مبنا قرار دادن تحصیلات جوانان به شرکت‌های دانش بنیان به عنوان پلی میان علم و دانش و صنعت واقتصاد توجه بیشتری کنیم.

انتهای پیام

کد N323931

وبگردی