آفتاب
در بیانیه 230 نماینده اعلام شد:

انتخابات اخیر نمایش قدرت سیاسی دولت و ملت سوریه بود

انتخابات اخیر نمایش قدرت سیاسی دولت و ملت سوریه بود

230 نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به ملت سوریه بخاطر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور این انتخابات را نمایش قدرت سیاسی دولت و ملت سوریه دانستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در پایان جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی 230 نماینده درباره انتخابات سوریه بیانیه ای را امضا کردند که متن این بیانیه به شرح زیر است:

بیانیه مجلس شورای اسلامی در زمینه انتخابات سوریه

برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات سوریه نمایش قدرت سیاسی دولت و ملت سوریه در برابر سیاست های آمریکا و همپیمانان منطقه ای این کشور است. ملت سوریه با رأی بالای خود به جناب آقای بشار اسد خط بطلانی بر همه سیاست های طراحی شده توسط آمریکا کشید و توطئه دشمنان این کشور را خنثی نمود و جبهه کشورهای طرفدار صلح و مخالف جنگ در سوریه را تقویت نمود. این انتخابات نشان داد که بحران ایجاد شده در سوریه تنها و تنها راه حل سیاسی دارد و این راه حل سیاسی باید در درجه اول مبتنی بر ارائه مردم سوریه و رای آنان باشد. امروز پس از گذشته بیش از سه سال از تحمیل این بحران و جنگ علیه ملت سوریه تا کشتار ده‌ها هزار بیگناه از مردم این کشور آمریکا و همپیمانانشان باید در برابر افکار عمومی جهانیان پاسخگو باشند و این حق مسلم ملت سوریه است که غرامت خسارت های وارده در سال های گشته را از کشورهای ارسال کننده سلاح و اعزام‌کننده تروریسم درخواست نماید.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موفقیت بزرگ را به ملت شجاع و شخص آقای بشار اسد به عنوان رئیس جمهور منتخب این کشور تبریک و تهنیت می گوییم و امیدواریم این تحول بزرگ سیاسی آغازی بر خاموش شدن سلاح ها، پایان بحران ها و آغاز سازندگی این کشور بوده و از دولت محترم می خواهیم همچون گذشته در کنار ملت سوریه در برقراری صلح در منطقه و مبارزه با تروریسم مبارزه نماید.

کد N323909

وبگردی