آفتاب
عارفی در نطق میان دستور:

به تامین حداقل رفاه اجتماعی هنرمندان و خبرنگاران توجه شود

به تامین حداقل رفاه اجتماعی هنرمندان و خبرنگاران توجه شود

اقدام غیر متعارف و ضد سرمایه گذاری در هیات مدیره شرکت های شهرک‌های صنعتی در خصوص پایانه صادرات محصولات کشاورزی جیرفت اقدامی برخلاف سیاست های دولتی است.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد بر توجه به وضعیت هنرمندان و خبرنگاران تاکید کرد و خواستار توجه به هنرمندان و نشریات محلی و تامین حداقل رفاه اجتماعی این قشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرج الله عارفی در نطق میان دستور خود در نشست علنی  امروز مجلس شورای اسلامی با تاکید بر  اینکه استکبار جهانی بنا بر خوی ذاتی اش چیزی جز سرفرودآوردن و اطاعت محض و خواسته های نامشروعش رضایت نمی‌دهد افزود: ساده لوحی است که اگر کسی فکر کند تعامل با استکبار باعث دست برداشتن از ظلم هاست، حکم عقل و تجربه نشان میدهد که تنها رهایی و مقابله با ظلم مبارزه است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد همچنین اظهار داشت: مبارزه در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باید با قوت ادامه پیدا کند.

عارفی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: بعضی از قوانین و مقررات و اختیارات هیات های مدیره شرکت های دولتی، مانع توسعه و سرمایه گذاری است بنابراین باید نسبت به این مصوبات نظارت و دقت لازم صورت گیرد.

وی افزود: اقدام غیر متعارف و ضد سرمایه گذاری در هیات مدیره شرکت های شهرک‌های صنعتی در خصوص پایانه صادرات محصولات کشاورزی جیرفت اقدامی برخلاف سیاست های دولتی است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد تصریح کرد: کجای قانون آمده است که زمینی توسط شرکت شهرکهای صنعتی داده شود و سرمایه گذار می‌خواهد تعهد محضری بدهد بر این اساس درخواست داریم جهت لغو این مصوبه اقدام لازم صورت گیرد.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی نیز  گفت: به دلیل عدم خرید محصولات کشاورزی در سال زراعی و اتفاقاتی که رخ داد لازم است برای پیشگیری از تکرار این موضوع دقت لازم صورت گیرد.

عارفی در ادامه این مطلب خاطرنشان کرد: ساماندهی الگوها براساس نیاز کشور و حمایت از شرکتهای تعاونی، فن آوری و صادرات حمایت مالی از شرکتهای صادراتی، حمایت رئیس جمهور از شرکت پایانه های صادراتی جیرفت نقش مهمی در بازاریابی و صادرات محصولات دارد.

وی گفت: تصویب طرحهای فر آوری توسط بانک کشاورزی به منظور جلوگیری از بین رفتن محصولات، ایجاد شرکت های حمل و نقل به منظور مقابله با تصاعد حمل و نقل کشاورزی، تامین سوخت برای کشاورزان به صورت ماهانه که مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است باید هر چه زودتر این موضوعات پیگیری و اقدام شود.

نماینده مردم جیرفت خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: مطالعه راه آهن به منظور حمل و نقل محصولات با توجه به بحران حمل و نقل در هشت ماه اخیر این منطقه و اتمام بزرگراه جیرفت به کرمان در دستورکار این وزارتخانه قرار گیرد.

وی خطاب به وزیر نیرو  گفت: احداث کانال آب به میان چی، وضعیت افت ولتاژ برق در روستاها و شهرهای جیرفت و عنبرآباد و کرمان لازم است جهت تامین برق لازم از نیروگاه برق کهنوج اقدامات لازم صورت گیرد.

عارفی همچنین بر توجه به وضعیت هنرمندان و خبرنگاران تاکید کرد و خواستار  توجه به هنرمندان و نشریات محلی و تامین حداقل رفاه اجتماعی این قشر شد.

 

کد N323884

وبگردی