آفتاب

انتقاد افضلی فرد از عدم اجرای بندهایی از قانون اساسی

انتقاد افضلی فرد از عدم اجرای بندهایی از قانون اساسی

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی به عدم اجرای بندهایی از قانون اساسی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی افضلی‌فرد در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اصل 19 قانون اساسی مردم ایران جدا از تعصبات قومی و قبیله‌ای از حقوق مساوی برخوردارند. بند 9 اصل سوم قانون اساسی بر رفع تبعیضات ناروا تاکید دارد. بر این اساس از وزارت صنعت‌،معدن و تجارت انتظار داریم به مصوبه مجلس در خصوص عقد قرارداد مستقیم با بازرسان احترام بگذارد.

او درباره حفظ سلامت قضات نیز گفت: با توجه به اینکه شاهد افزایش 50 درصدی حقوق قضات هستیم که با توجه به امنیت قضایی مردم قابل قبول است؛ این موضوع باید در مورد سایر کارکنان جمهوری اسلامی به ویژه فرهنگیان هم اجرا شود. لازم است اقدام اساسی برای رفع این تبعیض طبق بند 14 اصل 3 انجام شود.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به اصل 171 قانون اساسی عنوان کرد: هرگاه در اثر تقصیر و اشتباه قاضی ضرر مالی و یا معنوی متوجه کسی شود مقصر ضمن موازین اسلامی ضامن است در غیر این صورت خسارت توسط مراجع ذیربط پرداخت و از متهم اعاده حیثیت می‌شود.

افضلی‌فرد اضافه کرد: مواردی دیده شده که اقدامی صورت نگرفت اگر هم اقدامی صورت گرفته چرا اعلام نمی‌شود. مواردی از تبعیض هم در سازمان ثبت اسناد مشاهده شده و پرونده ای در کمیسیون اصل نود در جریان است که از رییس قوه قضاییه می‌خواهم به آن رسیدگی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به دعوت هنرمندان خارجی برای اجرا در ایران گفت: ما هنرمندان متعهد ایرانی فراوان داریم که می‌توانند با رعایت موازین اسلامی بهترین برنامه‌ها را اجرا کنند منتظر اعلام موضع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه هستیم.

او در بخش دیگری از نطق خود خواستار کنترل افزایش بی‌رویه قیمت ها شد واز وزیر امور خارجه خواست به قراردادهای که با کشورهای مختلف بسته می‌شود پایبند باشد و در اجرایی کردن آنها تلاش کند.

افضلی‌فرد در پایان انتخاب مجدد بشار اسد به سیاست جمهوری سوریه را تبریک گفت.

انتهای پیام

کد N323871

وبگردی