آفتاب
سی.ان.ان:

خانواده سرباز آمریکایی مبادله شده با طالبان تهدید به مرگ شد

خانواده سرباز آمریکایی مبادله شده با طالبان تهدید به مرگ شد

تهران – ایرنا – شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد: پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.ای) سرگرم بررسی پیام تهدید به مرگ خانواده ˈبو برگدالˈ سرباز آمریکایی مبادله شده با طالبان در افغانستان است.

این شبکه خبری روز یکشنبه افزود: والدین این نظامی آمریکایی که سرانجام پس از پنج سال اسارت در افغانستان با پنج زندانی بازداشت شده زندان گوانتانامو مبادله شد، بر سر نحوه چگونگی به اسارات درآمدن به دست طالبان در افغانستان، یک پست الکترونیک که در آن به مرگ تهدید شده اند، دریافت کردند.

بنابراین گزارش، رییس پلیس شهر ˈآیداهوˈ آمریکا اعلام کرد ˈباب برگدالˈ پدر سرباز آمریکایی یاد شده، نخستین پیام تهدید به مرگ را روز چهارشنبه گذشته از طریق یک پست الکترونیک دریافت کرد.

سی.ان.ان گزارش داد: تاکنون پدر این نظامی آمریکایی، چهار پیام تهدید به مرگ از طریق پست الکترونیک دریافت کرده که تمامی آنها جهت بررسی به پلیس اف.بی.آی داده شده است.

هم اکنون مقامات آمریکایی تدابیر امنیتی برای حفظ جان والدین این نظامی ایالات متحده بعمل آورده اند، اما مشخص نیست که تدابیر در چه سطحی است.

سی.ان.ان افزود: برگدال جزو نظامیان آمریکایی اعزامی به افغانستان بود که در 30 ژوئن 2009 در افغانستان در ولایت ˈپکتیکاˈ به دست نیروهای طالبان اسیر شد.

این شبکه خبری همچنین گفت: یک گروه حقیقت یاب ارتش آمریکا به این نتیجه رسیده که بو برگدال به عمد از خدمت گریخته و محل پست خود را ترک کرده است.

سی.ان.ان در ادامه گزارش داد: ˈمت ویرکانتˈ گروهبان همرزم سابق برگدال گفته است در زمان ناپدید شدن این نظامی آمریکایی در افغانستان یک گروه جستجو از ارتش این کشور با ماموریت ˈیافتن سرباز برگدالˈ تشکیل شد که برخی از این گروه تجسسی در این ماموریت در افغانستان کشته و مجروح شدند.

این شبکه خبری شمار کشته شدگان این جستجو را شش نظامی آمریکایی اعلام کرد.

سی.ان.ان همچنین افزود: در پی مبادله برگدال با پنج زندانی گوانتانامو انتقادهای زیادی از سوی کنگره متوجه کاخ سفید و شخص باراک اوباما شد.

ˈسوزان رایسˈ مشاور امنیت ملی کاخ سفید جمعه گذشته بار دیگر انتقادهای نمایندگان کنگره را از عدم اطلاع رسانی کاخ سفید درباره مبادله ˈبو برگدالˈ نادرست خواند و گفت: باید منتظر نتایج تحقیقات درباره احتمال فرار این سرباز آمریکایی از خدمت ارتش در افغانستان ماند.

قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا، آزاد کردن پنج زندانی طالبان از گوانتانامو در برابر بازگرداندن بو برگدال را که تقریباً پنج سال در اسارت گروه طالبان افغانستان بوده، قانون شکنی دانسته و گفته اند که اوباما قانوناً موظف بود کنگره را پیشاپیش در جریان آزاد کردن اسیران طالبان قرار دهد.

رسانام **1302** 1337
کد N323813

وبگردی