آفتاب

برگزاری انتخابات پارلمانی در اوستیای جنوبی

برگزاری انتخابات پارلمانی در اوستیای جنوبی

کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری خودمختار اوستیای جنوبی اعلام کرد، انتخابات پارلمانی امروز (یکشنبه) در ساعت هشت (به وقت مسکو) در حوزه‌های رای‌گیری در داخل و یک حوزه در سفارت این جمهوری در مسکو آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری خودمختار اوستیای جنوبی اعلام کرد، مقام‌های این جمهوری خودمختار تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده و بیش از 1100 مامور پلیس در حوزه‌های رای‌گیری مستقر شده‌اند. بیش از 90 ناظر بین‌المللی نیز بر این روند نظارت دارند.

کمیسیون مرکزی انتخابات اوستیای جنوبی 42 بولتن رای‌گیری منتشر کرده که به همان میزان انتخابات ریاست جمهوری 2012 در این جمهوری خودمختار است. اسامی بیش از 32 هزار رای دهنده در فهرست‌های رای‌گیری یادداشت شده است.

پارلمان اوستیای جنوبی 34 کرسی دارد. 9 حزب در این روند رقابت می‌کنند و اگر 50 درصد رای دهندگان پای صندوق‌های رای بروند، این انتخابات معتبر است. هر حزبی که هفت درصد آرا را کسب کند، کرسی پارلمان دریافت می‌کند.

90 ناظر از روسیه، آنجازیا، ارمنستان، یونان، لیتوانی، فرانسه، هند، آمریکا و سایر کشورها هستند و اولین نتایج رسمی احتمالاً ظرف دو ساعت پس از اتمام رای‌گیری اعلام می‌شود.

بنا بر نظرسنجی‌های اوستیای متحد به ریاست آناتولی بیبلوف، وزیر موقت شرایط اضطراری، حزب اوستیای جدید به ریاست دیوید ساناکویف، وزیر موقت امور خارجه، حزب اتحادیه ریاست زوراب کوکویف، حرب حاکم تسکینوال به رهبری آلان آلبوروف و حزب کمونیست جمهوری اوستیای جنوبی به رهبری استانسیلاو کوچیف، رئیس پارلمان در راس قرار دارند.

انتهای پیام

کد N323687

وبگردی