آفتاب

فریده شجاعی: خوشحالم در توجه به فوتبال پایه، زنان هم به بازی گرفته شدند!

فریده شجاعی: خوشحالم در توجه به فوتبال پایه، زنان هم به بازی گرفته شدند!

رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال با ابراز خوشحالی از این که در توجه به فوتبال پایه، زنان هم به بازی گرفته شده‌اند گفت: در فوتسال بانوان از تیم‌های برتر آسیا جلو افتادیم اما در فوتبال بانوان کار سختی داریم چون 5 تیم اول آسیا جزو ده تیم اول جهان هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فریده شجاعی در نشست مسئولان استانی مدارس فوتبال گفت: خوشحالم که در بحث توجه به فوتبال پایه و علمی کردن آن خانم‌ها هم به بازی گرفته شده‌اند و از این بابت از هادی آیت‌اللهی نایب رئیس اول فدراسیون تشکر می‌کنم.

ما در بخش بانوان بر اساس اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت حرکت کرده‌ایم و در این راستا سند راهبردی از قبل تهیه کرده بودیم. در طی مسیر البته با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردیم و چالش‌های متعددی را از بین بردیم. خوشحالم بگویم در بخش همگانی و توسعه فوتبال و فوتسال بانوان موفق عمل کردیم.

نایب رئیس سوم فدراسیون گفت: فعال شدن جامعه‌ی فوتبال زنان در کل کشور اتفاق خوبی بود و خوشحالیم که اکنون لیگ‌های مختلفی را در فوتبال و فوتسال و حتی فوتبال ساحلی بانوان راه اندازی کرده‌ایم. سال گذشته فستیوال فوتبال بانوان برگزار شد که بازتاب خوبی در فیفا و AFC داشت. همین عملکرد خوب ما باعث شد به ایران امتیاز بدهند و بتوانیم به عنوان نماینده آسیا در رقابت‌های سنگاپور شرکت کنیم و چهارم شویم.

شجاعی با بیان این که کار فوتبال بانوان در آسیا بسیار سخت است گفت: ما کار سختی در فوتبال بانوان داریم. 5 تیم اول آسیا جزو 10 تیم اول جهان هستند.

ژاپن قهرمانی جام جهانی و قهرمان زیر 17 ساله‌های جهان است و کره جنوبی هم به قهرمانی زیر 19 ساله‌های دنیا رسیده است. اما در فوتسال از تیم‌های برتر آسیا هم جلو افتاده ایم. باید بپذیریم که در فوتبال نیاز به کار بیشتر و پایداری بیشتری داریم. از دکتر حمیدی معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم به فوتبال و فوتسال پایه در بخش بانوان در مدارس اهمیت بیشتری بدهند.

انتهای پیام

کد N323554

وبگردی