آفتاب

"سیک‌ها با درخواست استقلال پنجاب مقابل سازمان ملل تظاهرات کردند

"سیک‌ها با درخواست استقلال پنجاب مقابل سازمان ملل تظاهرات کردند

سیک‌های آمریکا تظاهرات بزرگی را به مناسب سی‌امین سالروز حمله ارتش هند به معبد طلایی سیک‌ها در 1984، در مقابل سازمان ملل برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تجمع کنندگان شعارهایی با عنوان «استقلال برای مردم پنجاب هند" سر می‌دادند.

یک گروه حقوق مدنی با عنوان سیک‌ها برای عدالت (SFJ) این تظاهرات را حمایت می‌کرد. این گروه همچنین از برنامه‌های خود برای برگزاری رفراندوم در میان سیک‌های آواره در سال 2020 خبر داد تا هدف خود را برای تشکیل یک کشور مستقل محقق سازند.

مقدس‌ترین پرستشگاه سیک‌ها در آمریتسار واقع است اما در جریان حمله تابستان سال 1984 ارتش هند به این معبد طلایی صدها تن کشته شدند و برخی گزارش‌ها آمار قربانیان را حدود سه هزار تن اعلام کرده‌اند. کانون دینی سیک‌ها پنجاب است و بیشتر پیروان این آیین نیز پنجابی هستند.

معترضان پلاکاردهای ضد هندی به دست داشتند وشعار "سیک‌ها استقلال می‌خواهند" سر می‌دادند. یکی از شرکت کنندگان در این تجمع گفت: ما می‌خواهیم که جامعه جهانی سکوت خود را در قبال سرکوب سیک‌ها توسط هند بشکند و حق آن‌ها را برای داشتن کشور مستقل در پنجاب به رسمیت بشناسد.

مشاور حقوقی گروه سیک‌ها برای عدالت در جمع بیش از 2500 تن ایده رفراندوم سال 2020 را مطرح کرد و گفت: ما نظر سیک‌های مهاجر و آواره را درباره تشکیل یک کشور مستقل در پنجاب اشغالی سوال خواهیم کرد. سیک‌ها مردم بومی پنجاب هستند، سرزمین تاریخی دارند، یک دین مستقل دارند و حق دارند که سرنوشتشان را خودشان تعیین کنند.

انتهای پیام

کد N323465

وبگردی