آفتاب
با موافقت نمایندگان؛

لایحه موافقت‌نامه حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها بین ایران و بروندی تصویب شد

لایحه موافقت‌نامه حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها بین ایران و بروندی تصویب شد

این لایحه به منظور تشویق سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ایران و بروندی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده شده و این کمیسیون تلاش کرده است زمینه‌های رشد همکاری‌ها و توسعه صنایع دو کشور فراهم شود.

نمایندگان با لایحه موافقت‌نامه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بروندی موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با لایحه موافقت‌نامه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بروندی با 148 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

گفتنی است رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره لایحه موافقت‌نامه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت بروندی، گفت: لایحه مذکور در کمیسیون اقتصادی بررسی و کارشناسی شد و موضوعاتی مانند حمایت متقابل برای ارتقای سطح سرمایه‌گذاری‌ها مطرح شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: این لایحه به منظور تشویق سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ایران و بروندی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده شده و این کمیسیون تلاش کرده است زمینه‌های رشد همکاری‌ها و توسعه صنایع دو کشور فراهم شود.

وی یادآور شد: ایران و بروندی با تصویب این لایحه موافقت‌نامه می‌توانند از ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی استفاده کنند.

براساس ماده واحده لایحه مذکور موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری‌های بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بروندی مشتمل بر یک مقدمه و 16 ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد داده شد.

براساس تبصره این ماده واحده رعایت اصل 139 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اجرای مواد 13 و 14 این موافقت‌نامه الزامی است.

کد N323409

وبگردی