آفتاب

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در نیویورک

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در نیویورک

نیویورک، ایرنا - مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در موسسه امام علی (ع) نیویورک با حضور ارادتمندان به امام خوبی ها برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور روحانیون، ایرانیان مقیم نیویورک، خانواده دیپلمات های کشورمان در سازمان ملل و جمعی از ارادتمندان به امام راحل از کشورهای افغانستان، پاکستان و سایر کشورها برگزار شد.

در این مراسم محسن اسلامی رایزن فرهنگی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در سخنانی به تشریح برخی از ابعاد شخصیتی امام راحل و مجاهدت های این عالم بزرگ دین برای احیای ارزش های اسلام اصیل پرداخت.

وی بیان اینکه بعد از 25 سال همچنان ابعاد شخصیتی امام در بحث فلسفه، عرفان و اخلاق ناشناخته باقی مانده است و تحقیقات و بررسی های بیشتر روز به روز به ارادتمندان این عالم بزرگ دین اضافه می شود، گفت: امام خمینی لحظه به لحظه عمر خود را صرف خدمت به دین مبین اسلام کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در سازمان ملل افزود: حضرت امام با اتکا به قدرت خداوند، پیروی از دین محمد مصطفی (ص) توانست رژیم پهلوی که در آن زمان ژاندارم منطقه بود را سرنگون کند.

وی با اشاره به علنی شدن مبارزات حضرت امام خمینی در خرداد 42 گفت : امام خمینی بنیان فکری را در دنیا راه اندازی کرد (انقلاب اسلامی ) که امروز بعد از 25 سال از ارتحال ایشان برای مردم دنیا جذابیت دارد.

اسلامی افزود : امام خمینی روحیه استقلال طلبی و اعتماد به نفس را در مردم زنده کرد و راه رسیدن به سعادت را به بشر نشان داد.

در این مراسم که تا پاسی از شب ادامه داشت به صورت نماهنگ گوشه هایی از زندگی امام راحل نشان داده شد.

اروپام/ 1908** 1337
کد N323402

وبگردی