آفتاب

دفاع سوزان رایس از اظهاراتش درباره سرباز آمریکایی آزاد شده وحمله به سفارت آمریکا در بنغازی

دفاع سوزان رایس از اظهاراتش درباره سرباز آمریکایی آزاد شده وحمله به سفارت آمریکا در بنغازی

مشاور امنیت ملی آمریکا از اظهاراتش مبنی بر اینکه سرباز آمریکایی که پس از پنج سال حبس با چند زندانی طالبانی معاوضه شده با "افتخار و سربلندی" خدمت کرده است، دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارات سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا در بحبوحه ادعاها مبنی بر اینکه گروهبان بو برگدال پس از فرار از پستش در افغانستان دستگیر شده، مورد انتقادهای شدید قرار گرفت.

راپس کمی پس از تحویل گروهبان بو برگدال به نیروهای ویژه آمریکا در شبکه تلویزیونی سی.‌ان.ان گفت، قضاوت در مورد اقدامات این سرباز بسیار زود است.

وی افزود: این مرد جوانی است که همچنان در حال بررسی شرایط او هستیم. او نیز همانند تمامی آمریکایی‌ها بی‌گناه است تا زمانی که خلافش ثابت شود. اجازه دهید تا ابتدا ارتش به وضعیت سلامتی او رسیدگی کند. ما به طور جامع و کامل آنچه که رویداده را بررسی خواهیم کرد و سپس قادر خواهیم بود تا تصمیم بگیریم که آیا گروهبان بر برگدال یک فراری بوده یا خیر.

‌رایس ادامه داد: توصیف من از گروهبان برگدال به عنوان مردی که با "سربلندی و افتخار" خدمت کرده، اشتباه نیست. آنچه که من به آن اشاره دارم این است که گروهبان برگدال مرد جوانی است که به صورت داوطلبانه در لباس ارتش و در زمان جنگ کشورش خدمت کرده است. این مساله به تنهایی قابل تقدیر و افتخارآمیز است.

رایس همچنین پیشتر به دلیل اظهاراتش درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی، لیبی مورد انتقاد قرار گرفته بود.

وی گفته بود: این حمله در پی خشم محلی از یک فیلم ویدیوی منتشر شده در یوتیوب صورت گرفته است. اما سپس مشخص شد که این حمله توسط شبه نظامیان مسلح صورت گرفته است.

سوزان رایس در مورد بنغازی گفت: من بهترین اطلاعاتی را که دولت آمریکا در آن زمان داشت ارائه دادم. سپس مشخص شد که بخشی از آن اشتباه است. من پشیمانم که اطلاعات غلط ارائه دادم اما این بدان معنا نیست که من یک دروغگو هستم.

انتهای پیام

کد N323264

وبگردی