آفتاب
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

حق نداریم در اسرار مردم تجسس کنیم

حق نداریم در اسرار مردم تجسس کنیم

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: حق نداریم در مسائل خانوادگی و اسرار مردم تجسس کنیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی در همایش مسئولان واحدهای امر به معروف و نهی از منکر نیروی زمینی ارتش، گفت: ما مامور به ظاهر هستیم و حق نداریم در مسائل خانوادگی و اسرار مردم تجسس کنیم و اقدامات مؤثر فرهنگی تنها راه صحیح ایجاد باورهای عمیق دینی و مذهبی در جامعه است.

وی بر عزم ملی و مدیریت جهادی در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: در هر جایی و بر حسب اختیاراتی که داریم باید اقدامات موثری در جهت احیاء معروف‌ها و از بین بردن منکرات انجام دهیم و سعی کنیم فضای سالمی در محدوده کاری خودمان ایجاد کنیم.

وی بر شناخت معروف ها و منکرات و شیوه های اجرایی آن تاکید کرد و گفت: امام خمینی (ره) در تحریرالوسیله می‌فرمایند که آمر به معروف و ناهی از منکر باید مانند طبیب معالج و مهربان، مشفقانه امر به معروف و نهی از منکر کند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان این که در امر به معروف و نهی از منکر نباید منحصراً به بحث حجاب پرداخته شود، تصریح کرد: اگرچه بسیاری از منکرات از بی‌حجابی ناشی می‌شود، اما در جامعه معروف‌ها و منکرات دیگری هم وجود دارد که نباید از آنها غافل شویم.

وی بر توسعه آموزش‌های متناسب با امر به معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح و شهرک نظامی تاکید کرد و گفت: هر کسی که در خانه‌های سازمانی ساکن می‌شود باید ملزم به اجرای دستورالعمل و مقررات مربوط باشد و اگر فردی به آن پایبند نبود باید ضمانت‌های اجرایی لازم را درباره وی اعمال کرد.

بهرامی با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع) در آثار احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: به فرموده آن حضرت با اجرای این دو فریضه راه ها امن، درآمدها حلال، زمین‌آباد و مظالم باز پس گرفته می شود و کارها سامان می یابد و در عین حال بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر موجب سلب برکات و تسلط اشرار شده و بعد مردم دعا می کنند، ولی فایده‌ای ندارد.

انتهای پیام

کد N323171

وبگردی