آفتاب

برنامه های زنگنه برای تولید5.7 میلیون بشکه نفت/حمایت لاریجانی از برنامه های اقتصاد مقاومتی وزیر نفت

برنامه های زنگنه برای تولید5.7 میلیون بشکه نفت/حمایت لاریجانی از برنامه های اقتصاد مقاومتی وزیر نفت

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آینده‌نگری منابع بودجه‌ای کشور پیشنهاد کرد: کمیسیون برنامه و بودجه با کمک مرکز پژوهش‌ها و دولت در این خصوص به جمع‌بندی لازم برسد.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پس از سخنان زنگنه وزیر نفت درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی گفت: در خصوص افزایش تولید نفت و میعانات گازی زمان‌بندی روشنی ارائه شد. همچنین در مورد بهینه‌سازی در مصرف سوخت پیشنهاد معقولی مطرح گردید.

رییس قوه مقننه افزود: بنابراین با توجه به اختیاری که در بند (د) قانون بودجه در بخش نفت قائل شده‌ایم انتظار می‌رود که بهینه سازی در مصرف سوخت با همکاری دستگاه‌های اجرایی و تحقق راه‌های اجرای آن فراهم شود.

لاریجانی در ادامه خاطر نشان کرد: آینده‌نگری منابع بودجه از موضوعات مهمی است که پیشنهاد می‌شود کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دولت در این زمینه به جمع بندی برسند چرا که اگر از قبل در این زمینه فکری نشود به گسترش شرایط فعلی منجر خواهد شد.

وزیر نفت با حضور در جلسه علنی صبح امروز مجلس، برنامه‌های این وزارتخانه برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد و درباره برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت خام و میعانات گازی گفت: حتی در شرایط تحریم تا پایان سال 96 می‌توانیم به ظرفیت تولید 5.7میلیون بشکه در روز برسیم.

 بیژن نامدار زنگنه در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی،افزایش ظرفیت تولید نفت خام و میعانات گازی،با تاکید بر برداشت از میادین مشترک را از جمله برنامه‌های این وزارتخانه برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطرنشان کرد: ما باید ظرفیت تولید نفت خام را از میدان‌های مشترک غرب کارون تا 700 هزار بشکه در روز اضافه کنیم. برنامه بعدی ما نیز افزایش تولید نفت خام از میدان‌های مشترک دیگر است و بخش بعدی افزایش تولید میعانات گازی با اولویت برداشت از میدان پارس جنوبی تا رسیدن به سقف حداقل یک میلیون بشکه در روز و افزایش بازیافت و نگهداشت سطح تولید تا حد سه هزار و 850 است. همچنین باید با هدف ارتقای فناوری نسبت به اصلاح ساختار قراردادهای نفتی اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما تعهد می‌کنیم حتی در شرایط تحریم ان‌شاءالله می‌توانیم تا انتهای سال 96 به ظرفیت تولید 5.7 میلیون بشکه در روز برسیم و این برنامه را اجرا می‌کنیم یعنی ما 700 هزار بشکه نفت اضافه می‌کنیم، بیش از یک میلیون بشکه میعانات اضافه می‌کنیم و با بقیه تولیداتی که داریم به 5.7 بشکه خواهیم رسید و این نسبت به وضعیت فعلی 2.5 میلیون بشکه اضافه تولید و صادرات در پی خواهد داشت.

 

2727

کد N323162

وبگردی